رئیس شبکه دامپزشکی مراغه از کاهش میزان ابتلا به تب مالت در این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پاشایی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 77 درصد کاهش داشته است.

 وی با اجرای طرح های پیشگیری از گسترش بیماری تب مالت با همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه و نیز اجرای طرح واکسیناسیون دامی در مناطق روستایی، میزان ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

پاشایی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به تب مالت در این شهرستان در نیمه نخست امسال به 26 مورد کاهش یافت، ادامه داد: تعداد مبتلایان به این بیماری در مدت مشابه سال گذشته 113 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس ها با هدف ارائه مطالب آموزشی و بهداشتی به دامداران و نیز فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فرآورده های لبنی و دامی توسط مردم با همکاری دانشکده علوم پزشکی نقش مهمی در کاهش میزان ابتلا به این بیماری در این شهرستان داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مراغه گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای پیشگیری از ابتلای دام های سبک به بیماری تب مالت، 45 هزار راس بره و بزغاله در مناطق روستایی این شهرستان در برابر ابتلا به این بیماری واکسینه شدند.

پاشایی افزود: برخورد با واحدهای صنفی توزیع کننده مواد خام لبنی و دامی غیربهداشتی با همکاری کارشناسان دامپزشکی و بهداشت محیط از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب مالت است.

وی ادامه داد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف از موازین بهداشتی در تولید، فرآوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی را از طریق سامانه 1512 به اطلاع کارشناسان شبکه دامپزشکی برسانند.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.