معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در سال جاری به‌ طور کلی در استان اصفهان بارش‌ها نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش ‌یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن غلامی امروز در همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالش و راهکارها اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت کل ساکنین در استان اصفهان 4 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای 93 شهر و 300 روستا است، افزود: 85 درصد از این تعداد شهر و روستا دارای خطوط شبکه‌های شرکت آب و فاضلاب هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر استان اصفهان 3 تصفیه‌خانه دارد که یکی از این تصفیه‌خانه‌ها، بابا شیخ‌علی واقع در شهر باغ بهادران است و 2 واحد دیگر در حال ساخت هستند که طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه خطوط آب‌رسانی در استان اصفهان بیش از 14 هزار کیلومتر هستند، گفت: تولید آب، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان 85 درصد استفاده‌های مردم از آب را در استان مورد پوشش خود قرار می‌دهد.

غلامی ادامه داد: آب‌ها برای تصفیه شدن و رسیدن به تصفیه‌خانه باباشیخعلی باید 90 کیلومتر را طی کنند که این مورد یکی از چالش‌های مهم اداره آب و فاضلاب استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: ظرفیت آب عبوری از تونل اشترجان 7.5 مترمکعب است اما می‌توانیم تا 11.5 مترمکعب آب را هم از آن عبور دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه طول خطوط انتقال آب 2 هزار کیلومتر است خاطرنشان کرد: خطوط انتقال آب در استان اصفهان قدمتشان به بیش از 30 سال می‌رسد که این موضوع چالش‌هایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به حادثه تعمیر یکی از خطوط انتقال آب در پارک ناژوان اصفهان اضافه کرد: در مدتی پیش مجبور شدیم تا یکی از این خطوط را تعمیر کنیم اما برای تعمیر آن مجبور شدیم که 20 هزار مترمکعب را از این خط تخلیه کنیم و این تعمیر کردن خطوط یکی از معضلات اداره آب و فاضلاب استان اصفهان است.

غلامی در خصوص میزان بارش‌ها تأکید کرد: در سال جاری به‌ طور کلی در استان اصفهان بارش‌ها نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش یافته‌اند.

وی در پایان ابراز کرد: در شرق اصفهان میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل 75 درصد و در سرشاخه‌های بارشی استان میزان بارش‌ها 25 درصد کاهش یافته‌اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.