معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر لزوم تعیین سهم رسانه ها، شهروندان و مسئولان در جرایم آگهی های تبلیغاتی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی که در نشست هم اندیشی با موضوع ساماندهی آگهی های تبلیغاتی در مجتمع قضایی ولایت مشهد گفت: رسانه ها یکی از منابع مورد رجوع مردم و مورد اعتماد شهروندان هستند و بر همین اساس بسیاری از افراد نیازها و احتیاجات خود را از همین طریق برطرف می نمایند.
وی افزود: تجارب متعدد ما نشان می دهد در هر مسئله یا معضل اجتماعی که رسانه ها با قدرت و قوت وارد شده اند و نسبت به اطلاع رسانی در آن زمینه اقدام و در زمینه ارتقاء آگاهی های عمومی شهروندان تلاش کرده اند، شاهد پیشگیری از وقوع جرایم بوده ایم.
مرتضوی ادامه داد: رسانه ها باید در درج مطالب بویژه در حوزه تبلیغات و آگهی های تبلیغاتی بسیار دقت کنند و تمام موازین قانونی و الزامات موجود را رعایت نمایند.
وی گفت: برخی از شهروندان متأسفانه بدون تحقیق و پیگیری های لازم و تنها به صرف درج آگهی در یک رسانه اقداماتی را انجام می دهند که علاوه بر زمینه سازی برای ارتکاب یک جرم، خود نیز متضرر شده و گرفتار می شوند.
وی افزود: اخیراً بحث آگهی های مربوط به خرید و فروش وام، کاریابی، امور پزشکی، بهداشتی، کالا، زمین و مسکن و غیره رشد چشم گیری داشته است و در همین زمینه به دلیل عدم رعایت موازین قانونی و عدم تحقیقات لازم در خصوص صحت و سقم این آگهی ها جرایم مختلفی روی داده و در موارد متعددی حتی سلامتی شهروندان نیز دچار مخاطره گشته است. بنابراین ضمن توصیه به شهروندان برای دقت در اقدامات براساس آگهی های تبلیغاتی، نقش رسانه ها نیز در وقوع جرایم احتمالی باید تعیین شده و مسئولان ذی ربط نیز باید در این زمینه به وظایف خود به درستی عمل نمایند.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.