معاون قضایی و مبارزه با جرایم خاص دادگستری خراسان رضوی بر لزوم ارتقاء آگاهی های دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فروتنی که در هفتمین جلسه شورای پیشگیرای از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت، گفت: بحمد الله در سایه همدلی و همراهی مسئولان و سازمانهای مختلف، شاهد کاهش وقوع برخی از جرایم از جمله جرایم خشن بوده ایم.
وی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرایم را ارتقاء سطح آگاهی های عمومی دانست و افزود: در این زمینه باید نسبت به رشد دانستنی های آینده سازان کشور یعنی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین فروتنی ادامه داد: براساس موارد از پیش گفته شده طرحی با عنوان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) جهت مراقبت از دانش آموزان از طریق آگاهی بخشی به خود و خانواده ها تهیه و در دست اجراست.
معاون قضایی و مبارزه با جرایم خاص دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: بحمد الله تعامل خوبی بین مجموعه قضایی و مجموعه های آموزشی بویژه آموزش و پرورش وجود دارد و در سایه این تعاملات شاهد طرحهای مشترک موفق بوده ایم.
وی گفت: یکی از مهمترین عوامل قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و در جامعه امروزی ، با اجرای این فریضه الهی، شاهد سالم سازی هرچه بیشتر جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم خواهیم بود.
وی افزود: در طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان 72 مدرسه در شش استان کشور مجری خواهند بود و هم اکنون این طرح در 6 مدرسه مشهد در حال پیاده سازی است.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.