رئیس مرکز خدمات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از کمک شهرداری به بیش از یک هزار تشکل‌ مردمی در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمدابراهیم حسينيان بخشی از سیاست‌های شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد عمومی و اجتماعی را حمایت از تشکل‌ها و گروه‌های خودجوش مردمی دانست و افزود: در هفت ماه گذشته مرکز خدمات فرهنگی سازمان پذیرای بیش از 1000 تشکل بوده و ماحصل این تعاملات ارائه ۹۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی در قالب امکانات به تشکل‌های ثبت شده بوده است.

وی افزود: از این مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان آن از محل امکانات در اختیار مرکز خدمات فرهنگی سازمان، تامین شده است. علاوه بر این ۲۶۵  میلیون تومان کمک نقدی در قالب تفاهم‌نامه‌های حمایتی در اختیار ۵۱ تشکل قرار گرفته است.

رئیس مرکز خدمات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه  شهرداری به دلیل داشتن امکانات و اعتبارات همواره طی سال‌های گذشته محل مراجعه و تقاضای مجموعه‌های مردمی بوده است گفت: تا قبل از ایجاد مرکز خدمات فرهنگی، این کمک‌ها به صورت پراکنده ارائه می شد. غیر هدفمندی، مساعدت‌های یک‌جانبه، حمایت از یک تشکل و موازی کاری از جمله دلایل ایجاد مرکز خدمات فرهنگی در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری  مشهد شد. به این ترتیب حمایت‌ها و جلب مشارکت گروه‌ها و تشکل‌های مردمی در یک ساختار عملیاتی تجمیع و امکانات شهرداری برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مردمی برای همگان به اشتراک گذاشته شد.

حسینیان با بیان اینکه علاوه بر فعالیت‌های فوق این مرکز برگزاری کلیه اجتماعات و همایش‌های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد را نیز عهده دار بوده است؛ اظهار کرد: تعداد این این برنامه‌ها ۲۲ عنوان بوده است؛ برنامه‌هایی از قبیل اجتماع عظیم مذهبی در عرصه میدان شهدا، راهپیمایی‌های ملی در خیابان تهران، همایش بزرگ شهری و... از این جمله بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصول تعامل سازنده همچون استقلال تشکل‌های مردمی و عدم دخالت در برنامه‌های آنان را رعایت می‌کند، عنوان کرد: این نوع از تعامل شهرداری به معنای تقویت خلاقیت، ابتکارات و وابسته نکردن تشکل‌های مردمی به این سازمان بوده است.

 حسینیان با اشاره به اینکه این مرکز دارای امکاناتی از قبیل سازه اسپیس فرم، امکانات صوتی، تلویزیون شهری سیار و.. است، افزود: قرار دادن امکاناتی مانند  اتوبوس، چاپ و تکثیر بنر نیز با کمک بخش خصوصی برای تشکل ها فراهم شده است.

وی بیان کرد:  برای سهولت و اجرای عدالت در تقسیم امکانات سایت اینترنتی این مرکز به زودی رونمایی خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری تشکل‌ها به این مرکز نیست.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.