امام جمعه خرمشهر خواستار افزایش مدت اقامت زائران اربعین در عراق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی فر امام جمعه خرمشهر از وزارت خارجه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق خواست مدت اقامت زائران اربعین حسینی را که پیش تر از سوی کشور میزبان 10 روز اعلام شده بود افزایش دهند.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای مسجد جامع خرمشهر افزود: با توجه به اینکه برخی از زائران ایرانی برای زیارت اربعین حسینی با پای پیاده به عتبات عالیات مشرف می شوند و زمان رفت و برگشت آنها بیش از 20 روز به طول می انجامد، بنابر این زائران ایرانی با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه نسبت به رفع این مشکل چاره اندیشی کنند گفت: با توجه به اینکه کشور عراق اشتراکات دینی و سیاسی زیادی با کشور ایران دارد لذا وجود روادید معنا ندارد و مسئولان وزارت خارجه باید نسبت به رفع موانع تردد زائران برای زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی باید روادید خود را از شهرهای خود تهیه کنند افزود: با توجه به اینکه در 20 نفطه کشور صدور روادید از سوی کنسولگری عراق ایجاد شده، زائران اربعین حسینی لازم است روادید خود را از شهرهای خود تهیه کنند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام موسوی فر گفت: امسال مانند سال گذشته صدور روادید برای زائران اربعین در شهرهای آبادان و خرمشهر از سوی کنسولگری مستقر در اهواز صادر می شود.وی ضمن تاکید بر گرفتن روادید از مراکز معتبر کشور و اینکه زائران اربعین حسینی از گرفتن روادید از سوی دلال ها اجتناب کنند افزود: روادید به صورت گروهی و مانیفیست به میزان 40 دلار است.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه هر ساله حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی پورشور تر می شود باید سعی کنیم که زیرساخت های لازم را برای تردد زائران در مرزها فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی فر افزود: امسال پایانه مسافری شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی است گفت: امسال مانند سال گذشته اتباع خارجی از مرز شلمچه تردد می کنند.

حجت الاسلام موسوی فر افزود: مرز بین المللی شلمچه به لحاظ پتانسیل های موجود همچون وجود خط ریلی، دریایی و زمینی ، محل مناسبی برای تردد زائران ایرانی و خارجی در طول سال است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به مواکب مستقر در مسییر شلمچه گفت: امسال 300 موکب خدمات رسان از میدان مقاومت تا مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر می شوند.

امام جمعه خرمشهر افزود: از بین این مواکب استان ها و شهرستان های معین وجود دارند که هم اینک تمام زیرساخت های لازم برای زائران حضرت اباعبدالله حسین (ع )را فراهم کرده اند.

حجت الاسلام موسوی فر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند برای آسان شدن کار موکب های خدمات رسان باید همکاری لازم را داشته باشد گفت: باتوجه به اینکه هر سال مراسم اربعین نسبت به سال های گذشته پرشور تر می شود، مکان هایی در محدوده منطقه آزاد اروند به مواکب اختصاص یابد و برای ایجاد سرمایه گذاری در زمین های مجاوز اقدام کند.وی در ادامه خواستار شرایطی شد تا زائران ایرانی با وسیله نقلیه شخصی خود در هر فصلی از سال از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات به عراق بروند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.