کرمانشاه؛

خودکفایی ایران در زمینه درمان ناباروری

در حال حاضر ایران در زمینه درمان ناباروری خودکفا است و حتی از کشورهای دیگر بیمار پذیرش می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر ایران در زمینه درمان ناباروری خودکفا است و حتی از کشورهای دیگر بیمار پذیرش می‌کند.

دکتر احمد وثوق گفت: تخمین زده می‌شود در تمامی جوامع از جمله جوامع پیشرفته، در حال توسعه و عقب مانده، 15 درصد زوجین در سنین باروری با مشکل ناباروری مواجه باشند

معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: مطالعه‌ای که اخیرا در ایران انجام شده نشان می‌دهد این درصد در کشور ما بالاتر است.

وثوق با بیان اینکه علل ناباروری هم به مردان و هم به زنان و هم به طور همزمان به هردو مربوط می‌شود، گفت: به طور کل 50 درصد علل ناباروری مردانه و 50 درصد دیگر آن زنانه است و این طور نیست که مطابق افکار قدیمی علت ناباروری تنها به زنان مربوط شود.

معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان بیان اینکه در مرکز رویان و بسیاری مراکز درمان ناباروری کشور همه امکانات لازم برای اجرای پروتکل‌های پیشرفته درمان ناباروری وجود دارد، گفت: در حال حاضر ایران به طور کامل در زمینه درمان ناباروری خودکفا شده و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور ندارد.

وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر این روند حتی برعکس شده و بسیاری از زوج‌های نابارور از کشورهای خارجی برای درمان به ایران می‌آیند.

وثوق افزود: در حال حاضر ما هم خودکفا هستیم و هم آمادگی این را داریم که پذیرای زوج‌های نابارور از دیگر کشورهای جهان جهت درمان در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: استانداردهای ما در درمان ناباروری با استانداردها جهانی برابری می‌کند و ما قدرت رقابت با مراکز درمان ناباروری معتبر جهان را داریم و این موفقیت‌های موجب شده تا انگیزه برای زوج‌های نابارور دیگر کشورها برای مراجعه به ایران افزایش یاید.

وثوق با بیان اینکه میزان موفقیت درمان ناباروری در حال حاضر در مراکز درمانی کشور با مراکز معتبر دنیا برابری می‌کند گفت: در برخی تکنینک‌های درمان ناباروری در مرکز رویان حتی بهتر از دیگر مراکز دنیا اقدامات لازم صورت می‌گیرد و موفقیت مرکز رویان بیشتر است.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.