کرمانشاه؛

تعطیل نبودن اتاق عمل بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) در روزهای اخیر هرگز تعطیل نبوده است .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر ساره محمدی گفت: بیمارستان امام علی (ع) پیشرفته‌ترین و فوق تخصصی‌ترین بیمارستان قلب غرب کشور است

وی گفت: به تبع اتاق عمل‌های بیمارستان نیز قدمتی 18 ساله دارند و هیچ گاه به خاطر حجم بالای بیمار فرصت بازسازی آنها فراهم نبوده است.

وی تصریح کرد: با این وجود هیچگاه اتاق عمل بیمارستان تعطیل نشده و همواره ارائه خدمت داشته‌ایم و جهت بازسازی این اتاق عمل‌ها نیز برنامه داریم و در صورت راه‌اندازی اتاق عمل‌های بیمارستان طالقانی که کنار بیمارستان امام علی (ع) است، از این اتاق عمل‌ها استفاده کرده و اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) را بازسازی می‌کنیم، بطوریکه در این روند خدمات رسانی به بیماران متوقف نشود.

محمدی یادآور شد: در مواردی بیمار نیاز به انجام اقدامات فوق‌تخصصی دارد و نیاز به اعزام به تهران است که این مورد را حداقل در زمینه قلب نداشته‌ایم، اما در این صورت هم خود ما وظیفه داریم برای بیمار در یک بیمارستان فوق تخصصی دولتی پذیرش گرفته و سپس بیمار را ارجاع دهیم، نه اینکه بیمار را به بخش خصوصی ارجاع دهیم.

وی افزود: رییس بخش باید تجهیزات مود نیاز بخش خود را اعلام کرده و بصورت کتبی از ما درخواست کند که تاکنون هیچ درخواست کتبی از سوی او برای درخواست تجهیزات اعلام نشده است.

وی افزود: در این بیمارستان آنژیوپلاسمی درمان بصورت 24 ساعته انجام می‌شود و این یعنی اینکه هر بیماری که دچار سکته قلبی شده باید در هر ساعت شبانه روز کار آنژیوگرفی برای او انجام شود.

محمدی تصریح کرد: سه دستگاه ACT هم در بیمارستان داریم که حالا یا غیرقابل استفاده‌اند و یا دکتر جراح درخواست نکرده چندماهی بلااستفاده مانده‌اند، اما به محض اینکه دکتر طی روزهای اخیر بصورت شفاهی درخواست این دستگاه را کرده بود به سرعت و کمتر از نیم ساعت دستگاه برای او فراهم شد. حالا اینکه ما دستگاه را از بیمارستان بیستون به امانت گرفته‌ایم فرقی در اصل قضیه ندارد و مهم این است که ما دستگاه مورد نظر جراح بیمارستان را ظرف کمتر از نیم ساعت فراهم کرده‌ایم که کار عمل متوقف نشود و مشکلی به وجود نیاید.

محمدی در خصوص خبر تعطیلی یک‌روزه اتاق عمل بیمارستان امام (ع) در روزهای اخیر نیز گفت: به هیچ عنوان این امر صحت ندارد و اتاق عمل هیچگاه تعطیل نبوده و همه چیز همواره برای عمل آماده بوده است و اگر جراح خود به بیمارستان نیامده مساوی با تعطیلی اتاق عمل نیست.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.