شیراز؛

ارائه خدمات دیالیز صفاقی به 180 بیمار

خدمات دیالیز صفاقی به 180 بیمار در استان فارس ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر داوود حدادی رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در راستای ارتقای دانش علمی پرستاران واحدهای دیالیز صفاقی، سمینار آموزشی مراقبت در دیالیز صفاقی و کارگاه آموزشی (Automated peritoneal dialysis) APD، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
وی ادامه داد: این سمینار و کارگاه آموزشی، با توجه به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی و نیاز آنها به استفاده از روش های جایگزین کلیوی، برگزار شد.
دکتر داوود حدادی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های منجر به نارسایی مزمن کلیوی از جمله بیماری های قلبی عروقی، فشارخون بالا و دیابت، گفت: انجام دیالیز صفاقی به عنوان یک روش جایگزین کلیه در بیماران مزایایی مانند مهار بهتر فشارخون، هزینه کم، مدیریت بهتر زمان و انجام دیالیز از سوی بیمار و افسردگی کمتر بیمار را به همراه دارد.
رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه، با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی، پرستاران واحدهای دیالیز صفاقی، با روش کار دستگاه سایکلر، آشنا شدند، اضافه کرد: از ویژگی های این روش درمانی، استفاده راحت از دستگاه، کاهش نوبت های تعویض در طی شبانه روز و استفاده از دستگاه در طی شب، است.
او ادامه داد:  این دستگاه، پس از  تهران و مشهد، برای نخستین بار در استان فارس، مورد استفاده قرار گرفت.
دکتر حدادی، گفت: در حال حاضر، یکصد و هشتاد بیمار دیالیز صفاقی در هفت مرکز در استان فارس، شامل دو مرکز در شیراز و پنج مرکز در شهرستان های نورآباد، سروستان، کازرون، مرودشت و فیروزآباد، مورد پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هستند و از خدمات رایگان دیالیز صفاقی، استفاده می کنند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: خدمات ، دیالیز ، صفاقی ، بیمار ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار