معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این استان عاری از پدیده کودک فروشی است و تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، زهرا همتی در این باره گفت: کودک فروشی بعنوان یک معضل اجتماعی جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده با عاملان آن برخورد
قانونی خواهد شد.
 
وی افزود: اگر چه چند مورد سر راه گذاشتن نوزاد در این استان وجود داشته ولی تاکنون موردی از پدیده کودک فروشی مشاهده نشده و به بهزیستی نیز گزارش داده نشده است.
 
همتی تأکید کرد: پدر یا مادری که اقدام به فروش کودک خود می کنند در واقع حق والدینی را ادا نکرده در حالی که آنها وظیفه دارند که بهترین و مناسب ترین وضعیت زندگی را برای فرزندشان فراهم کنند.
 
وی گفت: اهمیت زندگی کودک در حدی است که این اداره کل کودکان و یا نوزادانی را که با رأی دادگاه و بر اساس مصلحت بعنوان فرزند خوانده به برخی خانواده ها می سپارد، خانواده تحویل گیرنده باید دارای شرایط لازم و ایده آل در تمامی زمینه ها باشند.
 
معاون اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: برخی نوزادان و یا کودکانی که فروخته می شوند ممکن ست مورد سوء استفاده های جنسی، فروش اندام و اعضاء و حتی استفاده از آن ها برای توزیع مواد مخدر قرار گیرند.
 
وی اضافه کرد: کودکانی که به هر دلیل بدسرپرست و یا بی سرپرست باشند و خانواده هایشان توانایی نگهداری آنها را نداشته باشند این اداره کل آمادگی دارد تا آنها را تحویل خانواده های متقاضی فرزند خوانده بر اساس رأی دادگاه دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.