ایلام؛

احداث راه دسترسی به تنگه بهرام چوبین

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: از احداث راه دسترسی به تنگه بهرام چوبین به عنوان یکی از پربازدید کننده ترین آثار تاریخی خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ تنگه بهرام چوبین یکی از مهمترین آثار تاریخی شهرستان دره شهر است که در ایام تعطیلات نوروز امسال به عنوان پربازدید ترین اثر تاریخی در استان پذیرای 400 هزار گردشگر داخلی و خارجی بود.

سید مجتبی فرهادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر اعلام کرد  : با نامناسب دانستن مسیر ارتباطی این اثر تاریخی گفت : به منظور رفاه حال گردشگران امسال با جذب اعتبارهای استانی و ملی راه آسفالت با هدف سهولت در تردد بازدید کنندگان به این منطقه احداث شد.

وی افزود : در این زمینه امسال یک میلیارد ریال اعتبار ملی و 600 میلیون ریال اعتبار استانی برای احداث این راه  هزینه شده است.

فرهادی با اشاره به آغاز عملیات بهسازی و زیباسازی محوطه این اثر تاریخی اظهار کرد : این طرح شامل احداث آلاچیق، سکوی استراحتگاه، سرویس بهداشتی، آب و برق است که در 2 فاز اجرایی و نیازمند سه میلیارد ریال اعتبار است.

وی تاکید کرد : این تنگه باستانی شگفت انگیز در هشت کیلومتری مسیر پلدختر و در دل یکی از دره های کبیرکوه واقع شده که مورخان آن را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی مخفیگاه بهرام چوبین یکی از سرداران بنام ایرانی می دانند و به عنوان یکی از پدیده های زیبای طبیعی شهرستان دره شهر در بر گیرنده بناهایی است که در نوع خود کم نظیر است.











انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.