اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون انتخاب وزیر احتمالی آموزش و پرورش و تاثیرگذاری آن در روند عملکرد این وزارتخانه گفت: دانش آشتیانی تجربه فعالیت در آموزش و پرورش را نداشته و با توجه به شرایط که در آموزش و پرورش اکنون حاکم است چنین انتخابی مناسب نیست.
وی ادامه داد: کسی که درد مشترک در آموزش و پرورش نداشته باشد و صرفا به خاطر تحصیلات و کارهای نظری برای مسئولیت در آموزش و پرورش به کار گرفته شود ملاک مناسبی به شمار نمیرود.
عباسی با بیان اینکه نگاه سطحی به آموزش و پرورش شده است عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید فردی کارآمد به کار گرفته شود و تجربه ثابت کرده نیروهایی که از خارج این وزارتخانه برای تسلی این نهاد آموزشی به کار گرفته شدهاند موفق نبودهاند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برنامههای ارائه شده باید همراه با عملکرد باشد و صرفا بیان چند برنامه نظری کارایی ندارد.
عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل آزمایش و خطا نیست گفت: این نهاد آموزشی با بیش از 13 میلیون دانش آموز و قریب به 1 میلیون نیروی انسانی سرنوشت انسانها را در جامعه تعیین میکند بنابراین نباید نگاه سطحی به این وزارتخانه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: دانش آشتیانی برای سکانداری آموزش و پرورش مناسب نبوده و باید برنامههای ارائه شده افراد همراه با سابقه، تجربه و تعهد آنها در این وزارتخانه باشد.
عباسی یادآور شد: استیضاح فانی با توجه به شرایط حاضر گزینه مناسب تری بود چرا که احتمال راضی شدن نمایندگان و حل برخی از مشکلات مطرح شده مانند مطالبات فرهنگیان وجود داشت.
انتهای پیام /