نمایندگان برخی از مواد الحاقی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح و به تصویب رساندند.

پیشنهاد مجلس برای ارتقای بهره‌وری از آبیاری

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه) در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح عبارتی در ماده 41 لایحه موافقت کردند.

به موجب ماده الحاقی 41 جمله «و معادل آن را از محلی که همه ساله در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود دریافت نماید» جایگزین عبارت «و معادل آن را وصول کنند» شد.

پیش‌تر در ماده الحاقی 41 آمده بود؛ به وزارت امورخارجه اجازه داده می‌شود درآمدهای حاصل از خدمات کنسولی را به حساب درآمد اختصاصی که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کرده و معادل آن را وصول کند.

همچنین نمایندگان در ادامه با حدف بند 1 ماده الحاقی 50 لایحه مذکور مخالفت کردند و در ادامه با اصلاح عبارتی این بند را مجددا به تصویب رساندند.

به موجب بند 1 ماده الحاقی 50 در صورت تأمین منابع در بودجه سالیانه ارتقای بهره‌وری (راندمان) آبیاری بخش به حداقل 60 درصد پس از 5 سال از تصویب این قانون از طریق اجرای عملیات زیربنایی آب و خاک از جمله طرح‌های تجهیز و نوسازی، توسعه شبکه‌ها، زهکش‌ها و روش‌های نوین آبیاری و اجرای عملیات به‌زراعی و به‌نژادی و استمرار آن در سنوات بعدی است.

همچنین نمایندگان در ادامه با حذف بند 7 ماده الحاقی 50 مخالفت کردند و در ادامه با اصلاح عبارتی این بند را به تصویب رساندند.

به موجب بند 7 در صورت تأمین منابع در بودجه سالیانه گسترش پوشش بیمه تولیدات بخش کشاورزی و عوامل تولید تا رسیدن به سطح پوش صددرصدی.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار