ریاست دانشکده هنر ارومیه از پذیرش 135 نفر دانشجو در سال تحصیلی 95-96 خبرداد.

مرتضی خسرونیا درگفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در سال جدید تحصیلی در رشته های کارشناسی شهرسازی 38نفر ، درکارشناسی معماری 36 نفر ، درکارشناسی نقاشی 31 نفر و در رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی 30 نفر دانشجو به دانشجویان این دانشکده ملحق شده اند.

وی گفت:دانشکده هنر ارومیه، درسال 1381 با پذیرش 25نفر دانشجو در رشته شهرسازی فعالیت خود را آغاز کرد، بعد از گذشت یکسال مجوزراه اندازی رشته معماری را نیز از وزارت علوم اخذ نمود و تعداد دانشجویان در سال1382در دو رشته به تعداد 50نفر افزایش یافت.

ریاست دانشکده هنر ارومیه افزود: در سال 1383 دانشکده به مکان جدید خود محله(سهیه)نزدیک خیابان عطایی ساختمان مدرسه هدایت نقل مکان کرد به کار خود ادامه داد ، به دلیل افزایش تعداد دانشجویان و کمبود فضای آموزشی در مدرسه تاریخی هدایت، دانشکده در سال 1386به محل جدید خود که قبلا دانشکده فنی دانشگاه ارومیه بود نقل مکان کرد.

خسرونیاخاطرنشان کرد: این دانشکده در سال92 بعد از اخذ مجوز در رشته ارشد شهرسازی به تعداد 8 نفر دانشجو شروع و هم اکنون نزدیک به 30 نفر دانشجوی ارشد شهر سازی را دارد وی اضافه کرد: 93و 94 رشته های کارشناسی مرمت و احیای بناهای تاریخی وکارشناسی نقاشی دانشجو پذیرفت و در سال جاری ارشد معماری نیز به مجموعه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: برای بهسازی و مقاوم سازی ساختمان دانشکده بودجه تأمین شده است که پس از اقدامات مطالعاتی قرار است ساختمان از لحاظ مقاومت اصلاح شود و یک بنای قابل قبول ارائه گردد.

ریاست دانشکده هنر ارومیه افزود: اساتید این مرکزآموزشی دارای تحصیلات عالی هستند و جهت افزایش کیفیت آموزشی ازجهت نرم وزارت علوم نسبت تعداد دانشجو به استاد این دانشکده اقدام و تلاش برای جذب هیأت علمی مجرب انجام می دهد.

خسرونیا گفت: بنا به علل دوری از مرکز کشور تقربیارغبت وارم در چند سال آتی به نرم مناسب برسد.

وی اضافه کرد: در گروه شهرسازی برای احداقل 6نفر پتانسیل جذب هیات علمی و در گروه معماری 4نفر و در گروه نقاشی 4 نفر و در گروه مرمت و احیای بناهای تاریخی 7 نفر عضو هیأت علمی نیاز به جذب داریم.

خسرونیا تصریح کرد: از نظرآمادگی و افزایش کیفیت آموزش وتجهیزات بودجه هایی اخذ شده است و کتابخانه این مرکز هر ساله با خرید چند صد کتاب و مجله هر ساله در حال بهبود این وضعیت است و در مورد سایت کامپیوتر نیز به تعداد 30 دستگاه موجود است و نیاز به روز رسانی و اضامه نمودن تعداد آن است که این امر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشکده هنر دانشگاه ارومیه تعداد به 650 نفر دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

ریاست دانشکده هنر ارومیه افزود: این دانشکده از نظر فضا های آموزشی و سالن های کارگاهی کمبودی ندارد.

خسرونیا گفت: دانشکده در زمینی به مساحت 7 هکتار با عیانی در حدود 9000 متر مربع فضای آموزشی را داراست دانشکده مجهر به سالن چند منظوره 250 نفره سالن غذا خوری، بوفه ، مرکز چاپ و نکثر ،زمین ورزش فوتبال ،والیبال و بستکبال و همچنین سالن تنیس روی میز برای خواهران و برادارن است .
انتهای پیام/ح
برچسب ها: دانشجو ، دانشکده ، هنر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.