کتاب «ابن الوقت» نوشته یوسف انصاری به عنوان یکی از نامزدهای جایزه مهرگان ادبی انتخاب شد.

یوسف انصاری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب «ابن الوقت» گفت: «ابن‌الوقت» سال ۱۳۹۳ منتشر شد و  اولین رمان من بعد از مجموعه‌ داستان «امروز شنبه» بود.

این رمان، رمانی تجربی است و سعی کرده‌ام در آن، ژانرگریز بنویسم. در واقع رمان بو و رمان دیگری که فصل‌هایی از آن را نوشته‌ام در کنار هم یک سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. درباره «ابن‌الوقت» هم خوشحالم که مورد توجه جوایزی مثل مهرگان قرار گرفته است.

وی در خصوص آثار در دست انتشار خود گفت: دو رمان در دست نگارش و چاپ دارم. مجموعه داستان «ترس لیلی» تقریبا به اتمام رسیده و در حال نگارش رمان «بو» هستم که البته نام آن هنوز قطعی نیست.

انصاری افزود: رمان «بو» دو سال قبل ایده‌ نوشتنش به ذهنم خطور کرد و کاملا یک رمان فرمی است. سعی کردم در  نوشتن این رمان خودم را  هم از منظر فرم و تکنیک‌ها و هم از منظر مضمون محدود نکنم. نوشتن چنین رمانی به مراتب از نوشتن رمانی که بر اساس مولفه‌های آشنا نوشته می‌شود، سخت‌تر است و برای هر فصلش دنبال ایده‌ فرمی تازه‌ای می‌گردم؛ ولی در نهایت «بو» مملو از ژانرها و سبک‌های ادبی آشناست که در طی قرن‌ها نوشته شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.