تبریز؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از برگزاری چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری در نشست مدیران کانون‌های فناوری استان، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری استان، سازمان برنامه و بودجه استان و نمایشگاه بین‌المللی تبریز، چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین نو و پیشرفته ربع رشیدی و اولین نمایشگاه فروش محصولات دانش بنیان ویژه شرکت‌های دانش بنیان را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و در راستای اهداف عالی دولت تدبیر و امید با رویکرد جدید نسبت به اولین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته که در سال 84 برگزار شد از سال 93 به طور دوره ای برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به تشریح اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه پرداخت و گفت: بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری تا کسب و کار، شناسایی توانمندی‌های علمی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش محور، بسترسازی برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان، زمینه‌سازی برای افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای طرح‌های اقتصادی دانش بنیان، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای ملی و بین‌المللی و ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان علمی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای شناخت توانمندی‌های علمی، فناوری و معرفی طرح‌ها، ایده‌ها، فناوری‌های برتر و هم چنین ایجاد بستر مناسب برای تجاری‌سازی نیز است، گفت: با در نظر گرفتن افزایش صادرات محصولات دانش بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی به تکمیل چرخه علم تا ثروت گام برداشته‌ایم.

جهانگیری به اعلام تعداد طرح‌های رسیده به این نمایشگاه گفت: یک هزار و 590 ثبت نام کرده که 549 طرح از خارج استان، 16 طرح از خارج از کشور بوده و همچنین 12 کارگاه آموزشی و 12 نشست تخصصی از برنامه‌های دیگر است.

وی مزایای شرکت در نمایشگاه را چنین بیان کرد: آشنایی با نهادها و صندوق‌های حمایتی و فرآیند دانش بنیان شدن، امکان معرفی و عرضه طرح یا محصول فناورانه به جامعه و بازار هدف و اخذ مشاوره از طریق ارتباط و تعامل با نهادها و صندوق‌های حمایتی حاضر در نمایشگاه و جشنواره بخشی از مزایای این نمایشگاه است.

جهانگیری بر لزوم تبدیل شدن جشنواره به صورت رسمی تأکید کرد و افزود: در تلاش هستیم که جشنواره ربع رشیدی تبریز همانند جشنواره شیخ بهایی اصفهان به رسمیت شناخته شده و مسئولان دولتی به آن بها داده و بودجه‌ای را نیز در اختیار قرار دهند.

وی به کانون‌ها و پهنه‌های منطقه ویژه ربع رشیدی اشاره کرد و ادامه داد: 10 کانون و 4 پهنه وجود دارد که کانون را به عنوان یک نظام فرض کرده و به صورت شبکه فعالیت می‌شود.

چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری طی روزهای 20 تا23 آبان ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

یک هزار و 591 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 549 فقره مربوط به استان‌های مختلف کشور و 16 طرح نیز متعلق به محققان چینی است.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.