معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در جلسه شورای جنگ نرم این فرماندهی تقویت بنیه های دفاعی و زیرساخت های کشور را مهمترین اهداف پدافند غیر عامل عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سرهنگ مهدی حسنی در این جلسه که باحضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره گسترده گی عوامل تهدید کننده در جهان امروز افزود: پدافند غیر عامل از مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش باز دارندگی،کاهش آسیب پذیری،تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می باشد و از موضوعات مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : پدافند غیرعامل داشتن اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن تهدیدات دشمن است که به این منظور باید تهدید در حوزه های مختلف شناسایی شود و با اقدامات علمی و دانش محور در این حوزه برنامه ریزی شود.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: پدافند غیرعامل فقط اختصاص به بعد سخت افزاری ندارد، بلکه در ابعاد گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، فضای مجازی و در کل بعد نرم افزاری ، ما نیازمند توجه به پدافند غیرعامل هستیم .
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تسهیل مدیریت بحران و تداوم خدمات ضروری کشور در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمنان از دیگر اهداف پدافند غیر عامل به شمار می رود خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در شرایط و بحران های مختلف نقش محوری در برقراری نظم و امنیت دارد به همین منظور رعایت اصول پدافند غیر عامل در اولویت های برنامه کاری این نیرو قرار دارد.
وی با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی و زیر ساخت های کشور مهمترین اهداف پدافند غیر عامل می باشد اضافه کرد: پدافند غیرعامل یک رویکرد و شیوه صیانتی و حفاظتی هوشمندانه فراتر و بنیادی تر از تهدید محور بوده و در دل خود فرصت‌های بی‌شماری را در زمان جنگ و صلح ایجاد می کند که در مجموع، ضرورت آن را برمبنای نهادینه سازی تفکر صیانتی، هم افزایی و رصد مستمر شرایط محیط داخلی و خارجی، ترمیم مداوم نقص و آسیب پذیرها و فراهم سازی موقیعت های رشد و تعالی را مطرح می سازد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان اهداف پدافند غیرعامل را مستلزم وجود احساس مسئولیت بالا و جدیت دانست و اظهار داشت: در زمان صلح و آرامش، وظیفه همه ما این است که اهمیت پدافند غیرعامل را درک کرده و در راه تقویت آن تلاش کنیم و این مهم خاص نیروهای نظامی نیست و هرسازمانی می‌تواند با تعریف پدافند غیرعامل در راستای ماموریت های محوله آن را به کار بسته تا در زمان بحران دچار کمترین آسیب شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، پدافند ، غیر عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.