معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت : شرکت های بیمه ای کشور سالانه 4000 میلیارد ریال خسارت بیمه ای پرداخت می کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در نشست هماهنگی افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل مسکونی در برابر مخاطرات طبیعی در استانداری مرکزی گفت: شرکت هایی بیمه ای کشور سالانه به طور متوسط 4000 میلیارد ریال خسارت و کمک بلاعوض به مردم پرداخت می کنند.
محمد فرید لطیفی افزود: فرهنگ پوشش بیمه نیازمند تقویت است و باید تمامی تلاش ها به این سمت برود که خدمات شرکت های بیمه ای جبرانگر خسارت شود.
وی گفت: با اجرای طرح بیمه اماکن مسکونی، منابع دولتی که اکنون صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می شود حذف می شود و هزینه های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.
لطیفی گفت: رویکرد سازمان مدیریت بحران کشور، تقویت حوزه پیشگیری است و بیمه شده در مقابل پرداخت حق بیمه می تواند از آسایش و آرامش روحی بهره مند شود.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تشکیل سازمان بحران در قانون در حال نهایی شدن است و در آن بندی اضافه شده که ظرف 5 سال، هیچ گونه پرداخت خسارت از منابع مالی دولت وجود ندارد.
لطیفی افزود: بر اساس ماده قانونی که در برنامه های توسعه ای سوم، چهارم و پنجم کشور تکرار شده است ، ضریب نفوذ بیمه باید تا 50 درصد افزایش یابد که شامل بخش کشاورزی و محصولات هم می شود.
وی گفت: استان های مرکزی و اصفهان جزء مناطقی هستند که سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در آن ها ضرر ندارد زیرا در این دو استان ضریب بروز حوادثی از قبیل زلزله، سیل، رانش زمین و طوفان پایین است.
لطیفی افزود: ضرورت پوشش بیمه ای در برابر حوادث غیرمترقبه بایستی در استان مرکزی بیش از پیش تقویت شود و اقشار مختلف جامعه اهمیت این مهم را به خوبی درک کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: آمار دقیقی از درصد بیمه منازل شهری و روستایی استان برای افزایش و گسترش ضریب نفوذ بیمه منازل مسکونی در برابر حوادث در دست نیست.
فرخی افزود: شرکت های بیمه ای برای تشویق مردم به استفاده از خدمات بیمه ای فعالیت چشمگیری انجام نمی دهند و این درحالیست که فرهنگ سازی بیمه از وظایف این شرکت ها است.
وی گفت: برخی اوقات آمار بالایی از بیمه اعلام می شود اما خدمات بیمه ای نمی تواند جوابگو باشد، بنابراین لازم است آمار ها شفاف سازی و بهنگام شود و آگاهی مردم نیز در زمینه خدمات بیمه ای افزایش پیدا کند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.