زنجان؛

تاکید نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر ضرورت حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیتالله شیخ علی خاتمی در خطبههای نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هشتم آبان روز پدافند غیر عامل است، دفاع امر فطری بوده و دشمن در دو حالت مستقیم و غیر مستقیم وارد جنگ میشود، جنگ فرهنگی یکی از راههای غیر مستقیم است که آسیب‏‌پذیر کردن زیرساختهای کشور از اهداف دشمنان در این جنگ محسوب میشود که ضروری است مسیر مقاومسازی و اصل ایمنسازی رعایت شود.

وی افزود: 36 هزار نوجوان که نظامی نبوده و دارای تکلیف قانونی و صنفی نبودند به عشق اسلام و انقلاب، کلاس درس و مدرسه را تعطیل کرده و در سنگرها برای دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: توجه به بسیج دانش‌‏آموزی یک نوع سرمایهگذاری برای تربیت نیروهای ولایی و مومن به انقلاب اسلامی است.

خاتمی تصریح کرد: آمریکا گزینه جنگ نظامی را روی میز داشت، اما هنگامی که متوجه ناکارآمدی آن شد، با حمله فرهنگی و از بین بردن زیرساختهای اساسی کشور وارد عرصه جنگ با نظام اسلامی شده است.

وی توضیح داد: 10 آبان سال 58، سالروز شهادت شهید اول محراب آیتالله قاضی طباطبایی، لنگر انقلاب آذربایجان است که توسط منافقین به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اول ماه صفر به عنوان روز ورود اهل بیت به شام، گفت: آیتالله قاضی طباطبایی در کتاب تحقیقی و با استفاده از 400 منبع ثابت کرده است که اول صفر روز ورود اهل بیت به منطقه شام است.همچنین سوم ماه صفر سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) که شاهد حادثه کربلا بودند، است.

وی با بیان اینکه دشمن راهها و ترفندهای خود را برای مقابله با نظام اسلامی عوض کرده است، تشریح کرد: اگر دیروز دشمن هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی را هدف قرار میداد و ما را با اسلحه شیمیایی تهدید میکرد، امروز روشهای خود را تغییر داده، به طوری که امروز استراتژی آمریکا، نابودی نظام اسلامی است.

خطیب جمعه زنجان یادآور شد: افراد خوشبین اشتباه میکنند که پس از 37 سال دشمنی، آمریکا امروز دوست ما باشد، اگر از دشمن غافل شویم، دشمن از ما غافل نمیشود، باید حواسمان را جمع کرده و از دشمنشناسی غفلت نکنیم و با تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت به مقابله با دشمن بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سالروز 13 آبان به عنوان سه واقعه تاریخی حیاتی در نظام سیاسی کشور، گفت: بازداشت و تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال 43 به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در سال 56 و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بسیج دانشآموزی، سه واقعه مهم این روز است که ضروری است امسال راهپیمایی 13 آبان قویتر،پرتوان و باشکوه برگزار شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.