مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: می توانیم از ظرفیت عظیمی که در فضای مجازی ایجاد شده است به عنوان فرصتی مغتنم استفاده کنیم.

محمد باقر کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با بیان اینکه فضای مجازی امروز به عنوان برترین وسیله تبلیغ در دنیا مطرح است، گفت: در عصر امروز دنیای مجازی بیشتر از همیشه جوانان جوامع را درگیر کرده است و با گسترش کانال ها و شبکه های عظیم هر تبلیغی که دوست دارند را به فعلیت می رسانند.

وی افزود: دشمنان اسلام نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و ابزار تبلیغی خود را هرچه بیشتر گسترش داده اند و بر ماست که از همین فضا برای آگاه سازی جوان جامعه خود بیشترین بهره را ببریم.

کریمی، با اشاره به اینکه با رونق فضاهای مجازی مطالعه و پژوهش، نیز کم رنگ شده است، گفت: امروز جوانان ما بجای مطالعه کتاب اطلاعات مورد نیاز خود را از گروه های مجازی کسب می کنند که باید بر محتوای برخی کانال ها و گروه های مجازی نظارت شود.

این مسئول اضافه کرد: باید شاهد تشکیل شورای فضای مجازی در استان باشیم تا بتوانیم علاوه بر کنترل مطالب ارائه شده از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به برنامه های شبکه های ماهواره ای، خاطرنشان کرد: اگر برنامه های شبکه های کشوری ما غنی بوده و روح پرسشگر جوان را تعمین کند، دیگر جوان فرصتی برا کاوش در شبکه های ماهواره ای نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که نوجوان پاک مسلمان با ورود به دنیای مجازی و استفاده از شبکه های ماهواره ای روح و روان خود را مسموم کند و لذا باید در برابر این توطئه ها و تهدید ها با آگاهی و بصیرت و با تکیه بر علم روز وارد عرصه مبارزه شویم و جوان جامعه خود را در این محیط تنها و به حال خود رها نکنیم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.