همه چیز آماده است تا این جشنواره به یک جشنواره تراز اول جهانی برای جهان اسلام تبدیل شود.

آثار رسیده به جشنواره فیلم وحدت اسلامی کننده بود
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمحمد دهستانی معتقد است جشنواره ها می توانند با تبلیغات و اطلاع رسانی وسیع‌تر فیلمسازان بیشتری را به سمت خود جذب کنند و آینده خوبی داشته باشند.

عضو هیات انتخاب بخش پویانمایی و نماهنگ "جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی" با بیان اینکه آثاری خوبی به این بخش از جشنواره رسیده است، گفت: البته فکر می کنم تبلیغات بیشتر در این زمینه می تواند موجب شود تا آثار بیشتری در این بخش شرکت کنند اما در مجموع همین تعداد هم برایمان راضی‌کننده بودند. آثار رسیده هم با اهداف جشنواره هم‌خوانی داشتند و هم با کیفیت بودند.

وی در خصوص ضرورت برپایی جشنواره ای با موضوع وحدت اسلامی توضیح داد: وجود چنین جشنواره ای می‌تواند در این دوره زمانی که تفرقه میان مسلمانان وجود دارد و دین اسلام به شکل شاخه شاخه در آمده بسیار موثر و مفید باشد. آنهم در شرایطی که بسیاری از سیستم‌های جهانی تلاش می‌کنند تا بین مسلمانان تفرقه بیاندازند و آنها را از هم دور کنند.

دهستانی با بیان این‌که انتخاب آثار در این جشنواره از حساسیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: انتخاب آثار که ما با آن درگیر بودیم، بخش بسیار مهمی است و نیاز به توجه و دقت بالایی داشت. در بعضی از آثار و موضوعاتی که به آنها پرداخت شده ظرافت‌هایی وجود داشت که باید مورد توجه قرار می گرفت.

وی ادامه داد: بنابراین دقت در انتخاب آثار در این جشنواره بسیار مهم است تا هم اهداف جشنواره تامین شود و هم به وحدت اسلامی منجر شود. آثاری که به اشتراکات مسلمانان می‌پردازد از اولویت بیشتری برخوردار هستند. آنهایی که اعتقادات خاص را کنار گذاشته اند و به کلیت اسلام توجه کرده‌ اند نه افرادی که فقط به اعتقادات مذهب خاصی پرداخته بودند.

دهستانی شروط تاثیرگذاری این جشنواره را بر اسلام هراسی یا اسلام‌های دروغین چنین توصیف می‌کند:‌ در وهله اول فرم فیلم‌ها، شکل و تکنیک آنها بسیار مهم است. چون جشنواره وحدت اسلامی، جشنواره فیلم است بنابراین باید آثاری انتخاب شود که شاخصه‌های یک فیلم و فیلم خوب بودن را داشته باشد و همچنین از فرم و محتوای خوبی برخوردار باشند.

وی افزود: به نظرم آثاری که با زبان جهانی ساخته شده باشند می‌توانند در این زمینه بسیارموثر باشند. آثاری که به کلیت اسلام پرداختند و موضوعات جهانی مثل اخلاق را مد نظر قرار داده باشند می‌توانند تاثیرات جهانی‌تری داشته باشند.

این فعال حوزه انیمیشن در ادامه افزود: این جشنواره با توجه به محتوایی که دارد نیاز به تبلیغات گسترده‌ در زمان برگزاری دارد و از سوی دیگر باید فیلمسازان تشویق بشوند تا با هدف این جشنواره و برای موضوعات این جشنواره فیلم بسازند. 

دهستانی در ادامه گفت: همچنین جشنواره وحدت اسلامی باید بودجه خوبی داشته باشد تا بتواند جوایز خوبی بدهد. جوایزی که فیلمسازان را تشویق کند و اعتبار آن را بالا ببرد. 

وی با اشاره به افق خوبی که برای جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی پیش بینی می‌کند گفت: همه چیز آماده است تا این جشنواره به یک جشنواره تراز اول جهانی برای جهان اسلام تبدیل شود. سازو کارش وجود دارد و اتحاد مسلمان ها بحث کمی نیست. با توجه به این موضوع باید به شدت از آن حمایت شود.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: صدا و سیما باید تبلیغات خوبی برای آن انجام دهد و مخاطبان و فیلمسازان زیادی را به این جشنواره جذب کند. اینها برای تداوم و دوام این جشنواره ضروری است. اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همزمان با سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و هفته وحدت به دبیری هاشم میرزاخانی در تهران برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار