مشهد؛

پاکسازی شکارچی پرندگان در قوچان و درگز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پاکسازی شکارچی پرندگان در زیستگاه های موجود در قوچان و درگز خبر داد.

پاکسازی شکارچی پرندگان در قوچان و درگزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل شعبانی افزود: ماموران یگانحفاظت محیط زیست استان این مناطق را در مدت دو شبانه روز از لوث شکارچیان پرندگان شکاری پاکسازی کرده اند.

شعبانی در ادامه گفت: هر ساله در فصل بازگیری از مرداد تا آذرماه تعدادی از اعمال فرصت طلب از شهرهای جنوب کشور وارد استان شده و پرندگان شکاری ارزشمند را پس از صید به کشور های حاشیه خلیج فارس انتقال و به قیمت های گزاف به فروش می رسانند که این امر باعث از بین رفتن و انقراض گونه ها شده و خسارات جبران ناپذیری به کشاورزی منطقه وارد می آورد.

وی گفت: طی گشت و کنترل در مناطق آزاد و زیستگاه های مناطق حفاظت شده ، 8 صیاد حرفه ای در قالب چهار گروه مجزا هنگام صید پرندگان شکاری دستگیر شدند.

وی افزود: این صیادان حرفه ای پس از سه شبانه روز کنترل نامحسوس در یک اقدام ضربتی با هماهنگی مراجع قضایی به دام افتادند و پس از بررسی از آنها 10 قطعه کبوتر که دام شپچه به آن وصل بود ، تعدادی دام و 3 دستگاه موتور سیکلت کشف و به استناد ماده 14 قانون شکار و صید توقیف شد.

شعبانی گفت: با شناسایی متخلفان دستگیر شده منازل آنها با دستور مقام قضایی مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد زیادی از ادوات شکار و صید پرندگان شکاری و پرنده طعمه کشف شد.

انتهای پیام//آ.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار