زندگیش در سکوتی مطلق می گذرد،سکوتی در میان هیاهو و سروصداهای بیرون،نه صدای همخوانی دسته گنجشک های بهاری را می شنود و نه ترنم باران آرامش بخش پائیزی...

یایان سکوت زندگی ناشنوایان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاها زمانی که چشم به جهان گشود دروازه ی گوش هایش رو به دنیای صداها بسته بود، اما امسال و پس از طی فرازو نشیب های بسیار دومین پائیز زندگیش را با شنیدن آغاز کرد..و این اتفاق گویی معجزه ای بود از جانب خداوندکه به وسیله دستان توانمند پزشکان ایرانی محقق شد.

با عمل کاشت حلزون گوش، باری دیگر علم ثابت کرد که هیچ چیز غیر ممکن نیست حتی درمان ناشنوایی مادرزاد.

به سراغ کارشناس مرکز شنوایی خراسان رضوی رفتیم کسی که تا به حال به سکوت زندگی هزار ناشنوا و کم شنوا پایان بخشیده بود.

دکتر محمد رضا طالع می گوید: کاشت حلزون گوش ، عمل بسیار پیشرفته و مهمی است که بر روی کسانی که از کم شنوایی شدید تا عمیق رنج می برند و هیچگونه وسیله کمک شنوایی از جمله سمعک جوابگوی افت شنوایی انها نیست انجام می شود.

وی ادامه می دهد: پروتز کاشت حلزون گوش دارای دو قسمت است ,یکی در گوش داخلی و قسمت دیگر هم چهل روز پس از عمل، پشت گوش بیمار نصب می شود.

دکتر محمد رضا طالع با اشاره به اهمیت زمان این عمل در سنین پایین می گوید: نخستین توصیه من به همکارانی است که پس از تشخیص مشکل شنوایی؛ بیمار را به مراکز درمانی مجهز ارجاع دهند و سپس پدران و مادرانی که به کم شنوایی کودک خود شک دارند بلافاصله و در هر سنی به مراکز شنوایی شناسی مجهز مراجعه کنند.

مدیر تیم شنوایی و عمل کاشت حلزون گوش در خراسان رضوی می افزاید: این عمل برروی دو گروه از جمله کودکان ناشنوای مادر زاد در فاصله سنی پنج تا حداکثر ده سال و دوم بزرگسالانی که در اثر سانحه یا بیماری خاص دچار مشکل شدند انجام می شود.

دکتر محمد رضا طالع می گوید: خراسان رضوی به عنوان قطب عمل کاشت حلزون گوش در شرق کشور کار خود را از سال 72 آغاز و در حال حاضر همراه با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز جهانی گام بر می دارد.

اکنون دیگر می توان امیدوار بود که هیچ کودک ناشنوای مادرزادی در حسرت شنیدن آوای عاشقانه ی مادر نباشد و این زیبایی در یک جمله خلاصه می شود...پزشکان متعهد ایرانی و توانمندی های بی نظیرشان...!

انتهای پیام//ه.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.