حضور نیروهای نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه به طور رسمی پایان می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی پس از سه سال، روز دوشنبه به طور رسمی پایان خواهد یافت. فرانسه سه سال پیش در ماه دسامبر 2013 (31 روز منتهی به 11 دی 92) به بهانه سرکوب ناآرامی های قومی و نژادی نظامیان خود را روانه جمهوری آفریقای مرکزی کرد.

بیش از 2500 نفر از یگان های مختلف فرانسه در قالب نیروهای نظامی به این کشور وارد شدند. فرانسه در ماه ژوئن اعلام کرد تعداد نیروهای نظامی خود را در این کشور به 350 سرباز کاهش داده است.

درگیری های شدید در شهر «بانگی»، پایتخت آفریقای مرکزی، در 5 دسامبر 2013 (14 آذر 92) تلفات زیادی به بار آورد. صدها نفر در جریان این درگیری ها کشته شدند. یک گروه شبه نظامی افراط گرا به نام «آنتی بالاکا» به چندین منطقه یورش بردند و مسلمانان را هدف قرار دادند. این حملات با واکنش مسلمانان مواجه شد و درگیری های شدیدی به راه افتاد. این درگیری ها آفریقای مرکزی را در بحران امنیتی، سیاسی و انسانی فرو برد.

پس از افزایش خشونت ها، نیروهای نظامی فرانسه به عنوان بخشی از تلاش های سازمان ملل برای برقراری صلح، به این منطقه گسیل شدند. آفریقای مرکزی یکی از مستعمره های فرانسه بود که در سال 1960 استقلال یافت.

در ژوئیه 2014 (31 روز منتهی به 10 مرداد 93) با مطرح شدن اتهاماتی علیه سربازان فرانسه مبنی بر سوءاستفاده جنسی از کودکان و آزار و اذیت آنها، فشارها بر نظامیان فرانسه شدت گرفت. سپس دادستان های فرانسوی تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند؛ اما تا آوریل 2015 (30 روز منتهی به 11 اردیبهشت 94) این موضوع علنی نشده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار