سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تاکنون 43 هزار زائر اربعین حسینی از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای 22 هزار و 500 نفر روادید صادر شده است.

ثبت نام 43 هزار زائر خراسان رضوی در سامانه سماحبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد شاد افزود: مشتاقان زیارت اربعین که ویزای خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده اند، بدون پرداخت حق‌ الزحمه 100هزار ریالی کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه سماح درج کنند و با پرداخت هزینه بیمه و خدمات درمانی، از این خدمات بهره مند شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه طبق نظر ستاد مرکزی اربعین بیمه و خدمات درمانی الزامی است این دسته از زائرین با ثبت نام در سامانه مزبور باید هزینه 248 هزار ریالی بیمه و خدمات درمانی را پرداخت کنند و چنانچه ثبت نام زائر توسط دفاتر زیارتی انجام شود مبلغ 20 هزار ریال نیز به عنوان حق الزحمه ثبت نام به حساب کارگزار واریز خواهد شد.

سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تمام زائرینی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

هم اکنون 270 دفتر خدمات مسافرتی، زیارتی مجوز تهیه روادید زائرین اربعین در خراسان رضوی را دارند که از این تعداد 170 دفتر در مشهد مستقر می باشند.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.