برداشت ذرت علوفه ای از 120هکتار در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: برداشت ذرت علوفه ای از 120هکتار در این شهرستان آغاز شده است که از این میزان سطح زیر کشت با احتساب برداشت 60 تن در هرهکتار و در برخی مزارع تا 80 تن در هکتار پیش بینی می شود.

وی افزود:پیش بینی می شود بیش از هفتهزار و 400 تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان برداشت شود که سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 20درصد کاهش داشته است .


مهدی غیب الهی علت کاهش میزان کشت این محصول را پر آبخواه بودن محصول و افت آبهای زیرزمینی بر اثر استمرار دامنه خشکسالی عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به دوره کوتاه مدت تولید این محصول و به منظور تامین علوفه مورد نیاز دام های ابرکوه و شهرهای اطراف کار برداشت ذرت علوفه ای تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته این مسئول بیش از50 کشاورز در این شهرستان طرف قرارداد تولید ذرت علوفه ای هستند که محصول ذرت آنان با 2 دستگاه چاپر برداشت می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه یادآور شد: این محصول برای استفاده خوراک دام در دامداری ها به صورت سیلو شده با کیفیت و ماندگاری بالا استفاده می شود.

براساس این گزارش ،سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان 17 هزار هکتار اعلام شده است .

شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.