معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 50 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف این استان در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی گفت: پیش از شروع کار دولت یازدهم کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و 860 طرح عمرانی نیمه تمام بود که بخش زیادی از آنها در این مدت بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 400 طرح نیمه تمام وجود دارد تصریح کرد: 10 درصد آنها در دولت تدبیر و امید کلنگ زنی شده است.

نیک اقبالی بیان کرد: برای جبران بخشی از محرومیت‌های این استان 9 هزار و 600 میلیارد ریال به طرح‌های اولویت دار در سفر هیات دولت اختصاص یافته است.

کهگیلویه و بویراحمد 24 و 25 مرداد امسال میزبان سفر هیات دولت تدبیر و امید بود.

اعتبار سفر هیات دولت بیشتر برای طرح‌های راه، کشاورزی، بهداشت و درمان، آب، ورزش، گازرسانی و دانشگاه‌های دولتی هزینه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات سفر هیات دولت می‌بایست در مدت 2 سال با هدف شتاب بخشی به طرح‌های اولویت دار 100 درصد جذب و هزینه شود.

براساس گزارش ها بهره برداری از یک هزار و 450 پروژه در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در ردیف استانهای کمتر توسعه یافته قرار دارد.

تولید یک چهارم نفت و گاز کشور، داشتن 10 درصد منابع آب و قرار داشتن در ردیف استانهای گردشگر پذیر و موقعیت جغرافیایی کم نظیر میان استانهای فارس، اصفهان و خوزستان از مزیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.