رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: طی صحبتی که با ریاست عالی وزارت علوم داشتم، تفکیک پردیس تهران و کرج این دانشگاه به هیچ وجه انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی سبحان‌الهی رئیس دانشگاه خوارزمی عصر امروز در نشست خبری در ساختمان مرکزی این دانشگاه با اشاره به مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تفکیک تدریس واحد تهران و کرج دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: دانشگاه محیط علمی و آکادمی است و دانشجو و هیئت علمی تمایل دارد تا سرنوشت خود و دانشگاه را خود تعیین کند و مراکز آموزش عالی نباید یک محیط سیاسی و کاری باشد.

وی بیان کرد: استقلال دانشگاه برای دانشگاهیان بسیار مهم است و این مسئله رابطه مستقیمی با کارهای علمی و آکادمیک فعال با این گونه محیط‌ها دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه کارهای سیاسی جلوی پیشرفت علم و تحقیق در محیط دانشگاه را می‌گیرد، افزود: در دانشگاه دانشجویان و اعضای هیئت علمی حق این اعتراض را دارند که نسبت به تفکیک پردیس‌های تهران و کرج اعتراض کنند و من با نظر این دانشجویان هم عقیده هستم.

سبحان‌الهی ادامه داد: بنده طی جلسه‌ای که با ریاست عالی وزارت علوم داشتم، مسئله تفکیک پردیس‌های تهران و کرج را تکذیب کرده و قرار است در آینده‌ای بسیار نزدیک نامه‌ تکذیبیه‌ای در فضای مجازی منتشر شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کرج جزو تهران محسوب می‌شد و به همین منظور مراکز علمی و صنعتی زمین‌های زیادی را خریداری کردند، یادآور شد: همانطور که شما مطلع هستید در حال حاضر مؤسساتی چون سرم‌سازی رازی و دیگر شرکت‌ها در این شهر مشغول به فعالیت هستند.

سبحان‌الهی عنوان کرد: دلیل اصلی خریداری زمین به خاطر کمبود فضا در شهر تهران بود و به همین خاطر سازمان سنجش و سازمان استاندارد در شهر کرج ساختمانی را برای خود دارند.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه ساختمان به دانشگاه رتبه و ارزش نمی‌بخشد، افزود: دانشجویان، استادان و اعضای هیئت علمی به هر دانشگاهی ارزش علمی می‌دهند و دانشجویان دانشگاه خوارزمی هیچوقت زمین‌هایی را که از دانشگاه خوارزمی گرفته و به دانشگاه علامه طباطبایی داده‌اند را فراموش نمی‌کنند و یکی از علت اعتراض این افراد نسبت به تفکیک نادرست تهران و کرج دیدن چنین مسائلی در زمان‌های قبل است.

سبحان‌الهی تصریح کرد: همکاران من در تهران و کرج با نمایندگان، دانشجویان مذاکرات داشته و آن‌ها را قانع کرده‌اند که ساختمان مرکزی دانشگاه خوارزمی هیچوقت زیر بار این تصمیم نادرست نمی‌رود.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی مسیر رشد خود را شروع کرده است و این توانایی را دارد که رتبه‌های اول کشور را در حوزه‌های مختلف از آن خود کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: در سالیان گذشته دانشگاه خوارزمی رتبه اول را در کشور داشته و استادان این مرکز آموزشی در سال‌های بعد در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شدند.

وی اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی با UCL آمریکا قرار داد خواهرخواندگی به امضا رسانده است و ما امروزه یکسری برنامه‌های راهبردی را برای رسیدن به درجات عالی در سطح کشور تدوین کردیم که چند سال آینده در ردیف دانشگاه‌های برتر قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای گسترش و اعضای هیئت امنا مراجع تصمیم‌گیری در این دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: ایجاد کار‌گروه رنکینگ (Ranking) دانشگاه، ایجاد کارگروه ارتباط با صنعت با هدف ارتباط دانشجو با صنعت و راه‌اندازی مرکز پژوهشی نفت از جمله برنامه‌های مهم این دانشگاه در سال جاری است.

وی ادامه داد: ما در خواندن مقالات H & X از دانشگاه تهران بالاتر هستیم و امیدواریم این نسبت را از 2 هزار به 500 برسانیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی ابراز داشت: ارتباط صنعت با دانشگاه در حوزه پژوهش یک مسئله مهم بوده و در این زمینه درآمد‌های پژوهشی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در راستای بین‌المللی شدن دانشگاه خوارزمی یک نقشه راه تنظیم شده است و در حال حاضر با کشورهای اتریش، ایتالیا، عراق و مالزی ارتباط داریم به طوری که در زمان مدیریت قبلی 30 تفاهم‌نامه به امضا رسید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آینده این تفاهم‌نامه‌ها تحت کارگروه‌های مختلفی تدوین شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.