تبریز؛

ذخیره بیش از 600 هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امسال بیش از 600 هزار تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان توسط سازمان غله و تعاون روستایی خریداری و ذخیره سازی شده است که برای 700 روز کفایت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری در شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی در ملکان با اشاره به اینکه کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: گندم نیز به عنوان یک محصول استراتژیک در استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود پتانسیل های بالای ملکان در زمینه باغداری و کشاورزی، تولید بیش از 250 هزار تن انگور را فرصت بزرگی برای اشتغال و سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: برای استفاده از این توانایی و پتانسیل و معرفی بیشتر آن باید از بخش خصوصی استفاده کرد.

شبستری بر آمادگی مسئولان استان برای رفع موانع و حذف تشریفات زائد اداری صادرات کشمش تاکید کرد.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای گاز رسانی به 4 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان امسال همه روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

محمدباقر خانی افزود: هم اکنون 5/99 درصد روستاهای ملکان از نعمت گاز بهره مند هستند و تا پایان امسال به 100درصد خواهد رسید که در این صورت به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد شد.

امام جمعه ملکان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش شدید قیمت انگور و کشمش خواستار توجه بیشتر مسئولان در این زمینه شد و گفت: بیش از 60درصد محصولات کشاورزی صادراتی استان از این شهرستان است.

حجت الاسلام حافظ زمانی افزود: فراهم کردن زمینه صادرات و بازاریابی می تواند کمک موثری برای برون رفت از معضل افت قیمت کشمش باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.