عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران یک نهاد ناظر است اما سامانه نظارتی ندارد به همین دلیل نمی‌تواند از قبل اطلاعات را بدست بیاورد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع املاک نجومی در مقابل فیش‌های نجومی وضعیت دیگری دارد و یک پروژه بوده است، اظهار داشت: باید از حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور دعوت شود تا در خصوص این موضوعات صحبت کنند تا ابعاد آن مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه نقایص موجود نوع ارتباط شورای اسلامی شهر تهران با شهرداری است، افزود: نظارت بر سازمان و شرکت‌های مستقل باید به گونه‌ای دیگر باشد چرا که این سازمان‌ها به لحاظ قانونی قادر نیستند 2 نوع امر و نهی را بپذیرند و همچنین به دلیل اینکه تابع هیئت مدیره خود هستند دخالت‌های اعضای شورا به عنوان ناظر نمی‌تواند بر آنها حاکم باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه موضوعات مطرح شده یک بحث حقوقی است و نوع نظارت شورا با نظارت یک سازمان در درون خود قابل قیاس نیست، گفت: اعضای شورا ابزار نظارتی را به کار نمی‌گیرند چرا که سامانه نظارتی ندارند به همین منظور نظارت‌هایی که انجام می‌شود به هنگام نیست.

شاکری اضافه کرد: اعضای شورای شهر مانند نمایندگان مجلس مرکز پژوهشی ندارند که قبل از مطرح شدن یک موضوع اطلاعات را به دست آورند.

وی با تاکید بر اینکه در طرح‌ها باید فعال باشیم و نه منفعل، تصریح کرد:‌ در خصوص گزارش‌های ذی‌حساب اعضا فقط به آن رأی می‌دهند در حالی که ما گزارشی نداریم و نظارت‌های شورا هم دست دومی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شورا نتوانسته‌ایم جایگاه واقعی خود را حفظ کنیم، گفت: بدون شک برخی از دلخوری‌های به وجود آمده به همین علت بوده و به چمران و قالیباف هم مربوط نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار