عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی در کشور غیرفعال و راکد هستند و نرخ رسمی بیکاری وضعیت مثبتی را نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس    گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور امروز مجلس (12 آبان ماه) گفت: با بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی که می‌فرماید کافران دشمنی و پیکار با شما  را به طور پیوسته ادامه می‌دهند و حتی اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند در می‌یابیم خصومت آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش با انقلاب و جمهوری اسلامی مادامی که با اصول و ارزش‌های دینی خویش ایستاده ایم ادامه دارد مگر اینکه از دینمان درست برداریم.

وی ادامه داد: تأکید قرآن بر شرط "اگر بتوانند" به معنای این است که اگر مردم با ایمان در مقابل ترفندهای استکبار ایستادگی کنند آنها موفق نخواهند شد و این همان راهی است که ملت شریف ایران در 38 سال گذشته در حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی طی کرده و امروز در جایگاه مقتدرترین کشور شاهد تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی اصلی ایران در منطقه و شاهد پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: انتخاب میشل عون در ریاست جمهوری لبنان محاصره کامل حلب و موصل و استیصال تروریست مورد حمایت آمریکا در سوریه و عراق و بن بست عربستان در یمن و مقاومت غیورمردانه مردم یمن و دیگر بلاد اسلامی نشانه های این نصرت الهی است.


فولادگر تصریح کرد: گزارش کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی از نحوه اجرای برجام نشان داده همان گونه که پیش بینی می‌شود نقض عهد آمریکا و عمل نکردن 1+5 به تعهدات خویش در این توافقنامه مهم‌ترین مانع برای تحقق آثار مثبت آن است و وظیفه دولت در استیفای حقوق ملت سنگین‌تر از دوره مذاکرات حراست از همین توافقی است که علی رغم انتقادات فراوان اکنون تنها دست مایه حقوقی ما در عرصه بین‌الملل برای دفاع از دستاوردهای مثبت آن است.

وی بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند ما به تعهدات خویش عمل کردیم و نقض کننده آن نخواهیم بود مگر آنکه طرف مقابل اقدام به زیر پا گذاشتن آن کند که در آن صورت به جایگاه قبلی خود و با دقت و سرعت بیشتری فعالیت‌های هسته‌ای خود باز خواهیم گشت.

نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور همچنان در حالت رکود خصوصا در حوزه‌های تولید و صنایع کوچک و متوسط، فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی و برخی حوزه‌های خدماتی است. افزایش فروش نفت که باعث مثبت شدن رشد اقتصادی نسبت به سالهای قبل گردیده است نشانگر خروج از بخش واقعی اقتصاد نیست هنوز بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی در کشور غیرفعال و راکد هستند و نرخ رسمی بیکاری وضعیت مثبتی را نشان نمی‌دهد.

وی تاکید کرد:  اجرای دقیق و صحیح اصل 44 ، قانون بهبود مستمر محیط کسب، کار قانون استفاده حداکثر توان تولیدی و خدماتی در داخل کشور، قانون رفع موانع تولید به همراه عزم جدی دولت و مسئولین مربوطه در خروج از رکود و سهولت کسب و کار و  حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزهای تولید و خدمات راه‌های اساسی خروج از رکود هستند.

فولادگرتصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی و جذب مشارکت‌ها در صنعت نفت، فولاد، خودرو و عرصه‌های دیگر به شرطی در راستای سیاست‌های مذکور و نفع کشور است که با انتقال فناوری و افزایش سطح تولید ملی و استفاده از ظرفیت سخت افزاری و نرم‌افزاری داخل باشد و البته تولیدکنندگان داخلی نیز با افزایش میزان بهره‌وری و کیفیت و خدمات پس از فروش و نیز منطقی کردن قیمت‌ها باید آماده رقابت جدی درعرصه‌های بین‌المللی باشند که البته حمایت‌های دولت نیز باید به همراه آن افزایش یابد.

وی در ادامه به بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار