کاردار سابق ایران در افغانستان گفت: مردم افغانستان وجود خطرناک و ناثواب داعشی‌های وابسته به عربستان را چشیده‌اند و فریب تبلیغات مذبوحانه آنها را نمی‌خورند.

افکار عمومی افغانستان فریب تبلیغات عربستان علیه‌ انصارالله یمن را نمی‌خورد

محمدرضا فرقانی کاردار سابق ایران در کابل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام تأمل برانگیز عربستان در انتشار بیانیه‌ای در کابل مبنی بر حمله موشکی نیروهای جهادی یمنی به مکه مکرمه اظهار داشت: دولت عربستان در سیاست‌هایش به طور کامل نه تنها یمن، بلکه در منطقه خاورمیانه در سوریه، عراق و لبنان با شکست کامل مواجه شده و تلاش‌های مزبوحانه‌ای که انجام می‌دهد نیز حاکی از یأس و ناامیدی بیشتر آنهاست.

کاردار پیشین ایران در افغانستان افزود: حمله موشکی انصارالله به فرودگاه جده که یک پایگاه نظامی است و محل کاملا نظامی محسوب می‌شود، جزو حقوق مشروح مردم یمن و ارتش و نیروهای انصارالله است که در برابر حملات کور هواپیماهای عربستان از خود دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: عربستان که خود را شکست خورده می‌بیند با توسل به این ادعاهای نادرست می‌خواهد به واسطه حرمت مکه مکرمه و مدینه منوره نزد مسلمانان جهان چهره انصارالله را خراب کند.

فرقانی اضافه کرد: وظیفه‌ای که وزارت‌خارجه عربستان به همه نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های خود در سراسر دنیا به ویژه به سفارت‌خانه‌هایش در کشورهای اسلامی داده این است که با صدور بیانیه‌های مطبوعاتی افکار عمومی را منحرف کنند و حملات مشروع انصارالله و کمیته‌های مردمی ارتش یمن را حمله به حرم‌الشرفین قلمداد کنند.

کاردار سابق ایران در افغانستان تأکید کرد: در راستای همین دستورالعمل سفارت عربستان در کابل نیز با بیانیه سیاسی و انتشار آن اهداف خاصی را دنبال کرد که این بیانیه به زبان‌های فارسی و عربی منتشر شد تا مردم افغانستان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم افغانستان در حال حاضر درگیر جنگ نظامی با افراطیون و تکفیری‌ها هستند و به ویژه در ماه‌های اخیر داعش هم در افغانستان فعال شده این ادعاها برای آنها قابل قبول نیست. چرا که مردم افغانستان به چشم خود وجود خطرناک و ناثواب داعشی‌های وابسته به عربستان را حس کردند و چشیدند؛ لذا این تلاش، تلاشی مزبوحانه است که سفارت عربستان در کابل انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار