معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی از احداث و تجهیز دو پروژه خوابگاهی این دانشگاه در تهران و کرج خبر داد.

عزیزالله حبیبی معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه خوارزمی در پردیس مرکزی خود در تهران 7 دستگاه آپارتمان خوابگاه دارد که 2 آپارتمان با ظرفیت 800 نفر و بقیه خوابگاه‌ها هم دانشجویان دختر در آنها ساکن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد خوابگاه ها 2 خوابگاه استیجاری و خودگران هستند که در مجموع ظرفیت خوابگاه های ما برای دختران بالغ بر 600 نفر است. 

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: کیفیت خوابگاه های ما در مجموع متفاوت هستند و برخی از این خوابگاه ها در سطح دو یا سه ارزیابی می شوند تلاش ما در 3 سال گذشته این بوده که سعی کنیم امکانات و تجهیزات رفاهی برای دانشجویان را در سطح استاندارد های وزارت علوم و صندوق رفاه ارتقا دهیم.

حبیبی تصریح کرد: در سال گذشته تعمیرات خوبی انجام شده تا حدی که بودجه ی که در اختیار این دانشگاه قرار گرفت امکانات این خوابگاه ها تجهیز شدند.

وی اضافه کرد:اما متاسفانه بعضی از این خوابگاه ها با سطح استاندارد فاصله دارند و شرایط ایده ال ای از نظر ما ندارند.

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: امسال هم به دلیل حجم بالای دانشجویان برخی از ظرفیت خوابگاهی مان را بیش از خود افزایش بدیم تا بتوانند در  کنار هم تحصیلات خود را ادامه دهند.

وی درباره صنعتی شدن سلف های دانشگاه خوارزمی افزود: هنوز به طور کامل این سلف ها صنعتی نشدن و تنها 30 درصد آنها به علت کمبود اعتبار صنعتی شده اند.

حبیبی ادامه داد: در مجموع بقیه امکانات و تجهیزات ما در پردیس کرج است که حدود 24 واحد ساختمان خوابگاهی داریم که در آنجا برخی از ساختمان ها به دلیل فروسودگی بیش از حد نیاز به تعمیرات اساسی دارد که امیدواریم با کسب اعتبار نبست به تعمیرات آن اقدام کنیم.

وی گفت: برای تجهیز خوابگاه ها چیزی بالغ بر 15 میلیارد بر اساس برآورد هزینه نیاز داریم. 

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در این بین برای تجهیز سلف حدود 500 میلیون اعتبار لازم است که هم در کرج و هم در تهران صنعتی شدن این سلف ها انجام شود.

حبیبی اضافه کرد: 2 پروژه خوابگاهی در دست احداث در تهران و کرج است که بتوانیم با این کار ظرفیت هایمان را افزایش دهیم.

وی افزود: برنامه ما در آینده این است که طبق یک برنامه ریزی مشخص حدود 3 تا 5 سال خوابگاه های تهران و کرج را تجهیز و باسازی کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار