11 پايگاه سنجش سلامت پيش دبستانی در ادارات آموزش و پرورش گیلان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی این پایگاه ها 12هزار نوآموز پیش دبستانی گیلانی با هدف شناسايی پيش از موعد و مداخله آموزشی و توانبخشی و ارائه خدمات لازم به زیر پوشش سنجش سلامت قرار می گیرند.

مهدی حاجتی  افزود: اين پایگاه ها در 11 اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و دو رشت، آستارا، آستانه اشرفيه، لاهيجان، لنگرود، بندرانزلی، تالش، رضوانشهر، فومن و صومعه سرا  از 24 مهرماه راه اندازی  و به مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام در اين طرح از طريق ثبت در سامانه الكترونيكی سنجش توسط مديران مدارس پيش دبستانی با گرفتن نوبت برای  مراجعه به پايگاه سنجش انجام شده و ارزيابی های اوليه و تخصصی بينايی، شنوايی، آمادگی تحصيلی، معاينات غربالگری بهداشتی – جسمانی و ارائه تأييديه سنجش و هم چنين ارجاع به مركز بهداشتی زیر پوشش خانوار برای انجام معاينات پزشكی، بالينی اجرا می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت اجرای طرح سنجش در 5 سالگی به جای 6 سال گفت: این برنامه يک سال فرصت طلايی در اختيار متخصصان آموزش و پرورش قرار می دهد تا برای رفع مشكلات آموزشی و توانبخشی كودكانی كه داری نيازهای ويژه هستند، اقدام كنند.

حاجتی  افزود: پيش بينی می شود در اين طرح حدود 10 تا12 هزار نوآموز مورد سنجش قرار گيرند.

برنامه سنجش سلامت پیش دبستانی سومين سال اجرای خود را پشت سرگذاشته و در دو سال قبل به طور آزمایشی فقط  در شهرستان رشت اجرا شده بود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.