مشهد؛

به جامعه پزشکی ناجوانمردانه هجمه می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ماههای اخیر جامعه پزشکی مورد هجمه ناجوان مردانه قرار گرفته است و آنچه در شان جامعه پزشکی نبود گفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محرابی در هشتمین نشست شورای هماهنگی نظام پزشکی در تربت جام با مقایسه وضعیت پزشکی ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۸ سال بود که اکنون ۷۵ سال است در واکسیناسیون کشور قبل از انقلاب کمتر از ۳۰ درصد بود که الان به ۱۰۰ درصد رسیده است و این باعث افتخار کشور و جامعه پزشکی است.

وی گفت: در قبل از انقلاب تعداد بسیار زیادی پزشک خارجی داشتیم که الفبای پزشکی را بلد نبودند اکنون بسیاری از پزشکان ایرانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا طبابت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: قبلا سالانه ۲۰ هزار بیمار برای مدوا به خارج از کشور اعزام می شد ولی امروز فقط شش هزار بیمار خارجی در مشهد مدوا شده است.

محرابی با اشاره به بیش از ۲۰ میلیارد تومان صادرات دارو خاطر نشان کرد: در گذشته ۲۵ درصد داروها در کشور ساخته می شد و در حال حاضر به ۹۶ درصد رسیده است.

وی گفت: در پیوند کبد با بیست عمل پیوند کبد پیشتاز هستیم و در سلول های بنیادی جایگاه ایران ممتاز است و می توان گفت جامعه پزشکی افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آبرو و اعتبار جامعه پزشکی سرمایه ملی است و به هیچ عنوان نباید به آن خدشه وارد کرد که اولین آسیب متوجه مردم می شود.

محرابی گفت: ماهانه ۲۵ هزار عمل جراجی در استان خراسان رضوی انجام می گیرد مگر می شود بای پزشکان بدون عارضه باشد و جراحی که از عارضه عمل جراحی بترسد نباید عمل انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید از جامعه پزشکی دلسوزانه و کارشناسی دفاع شود که این امر دفاع از سلامت جامعه است.

فرماندار تربت جام با اشاره به توانمندی های حوزه بهداشت و درمان گفت: با کمی حمایت می توان در این منطقه با توجه به داشتن مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان به دنبال تورسیم درمانی در منطقه باشیم.

علی رستمی افزود: شهرستان تربت جام در گذشته از محرومیت مزمن در حوزه سلامت رنج می برد که با اجرای طرح نظام سلامت به شاخص ها و استاندارد های سلامت نزدیک شده است.

وی گفت: اخیرا با هزینه صد میلیارد ریالی خیر تربت جامی مرکز طب تصویری با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی تربت جام عملیات ساختمانی آن شروع شده است.

فرماندار تربت جام افزود: در حال حاضر ۵۸ پزشک متخصص به بیماران خدمات ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت تربت جام از فعال ترین انجمن های سلامت استان می باشند و با توسعه تشکل های غیر دولتی می توان به بیماران بیشتری خدمت رسانی کرد.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.