مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس،از بررسی شیوه های پدافند غیرعامل در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی اظهارداشت: با توجه به سیاست های کلی نظام و بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل، بررسی شیوه ها، ایجاد و سازماندهی عملیات پدافندی و مقابله با تهدیدات در پایگاه میراث فرهنگی توس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس با اشاره به اهمیت ایجاد و رعایت پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی، مرکز ملی فرهنگ و هویت ایرانی، افزود: ارتقای پوشش حفاظتی، سیستم اطفاء حریق، اقدامات درون سیستمی و مسائل ایمنی و سیستم دزدگیر جزو برنامه هایی است که در راستای سیستم پدافند غیرعامل در پایگاه توس باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با پیش بینی و اجرای طرح پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری و یا به حداقل ممکن کاهش داد.

احسان زهره وندی بیان کرد: پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی شامل اقدامات پیشگیرانه یا کاهش دهنده، آماده سازی و امدادرسانی یا هشدار و اخطار است و این مجموعه به دلیل حساسیت و اهمیت فراوان به عنوان پایگاه ملی،جزو مراکز مهم و تاثیرگذار در فرهنگ و ادب ایران زمین است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس گفت: در حاشیه این جلسه بهسازی و تهیه سناریوی جدید برای موزه آرامگاه فردوسی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار