معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح حفاظت مشارکتی 350 هزار هکتار از زمین‌های ملی استان، امسال تصویب شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ احسان نعمتی گفت: این برنامه بخشی از اجرای 'طرح هفت ' از سوی معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای سال جاری برای تثبیت مالکیت دولت و بهره داری از زمین‌های منابع ملی کشور است.

در قالب این طرح، هفت برنامه توسعه شامل توسعه حفاظت و مشارکتی در 12 میلیون هکتار، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین در 30 هزار پلاک، تأمین سوخت پنج هزار خانوار و کمربند حفاظتی در 2 هزار کیلومتر، تعیین تکلیف اراضی اختلافی (کمیسیون ماده واحد) به میزان 50 هزار پرونده اجرا می‌شود.

تهیه نقشه استعداد یابی منابع طبیعی در سطح 30 میلیون هکتار و اخذ حقوق دولت به میزان یکهزار میلیارد ریال، تشخیص تعیین حریم و کاداستر زمین‌های مستحدث و ساحلی به میزان چهار هزار و 318 کیلومتر، تثبیت مالکیت و کاداستر زمین‌های ملی و موات در سطح 20 میلیون هکتار از دیگر اهداف این برنامه هفت گانه است.

به گفته معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اجرای برنامه طرح هفت به تثبیت مالک دولت بر اراضی ملی، فراهم کردن به شتر مشارکت مردم در حفظ مواهب طبیعی، جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی، به روز نمودن آمار و اطلاعات و فراهم کردن بستر دولت الکترونیک و توانمندسازی جوامع محلی کمک می‌کند.

وی از اجرای برنامه‌های طرح هفت در 6 بخش در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در قالب این طرح طرح تثبیت مالکیت با صدور سند تک برک کاداستر به میزان 170 هزار هکتار با مشاور عقد قرار داد شد و اجرای 60 هزار هکتار به صورت امانی از سوی اداره کل پیش بینی شده که در صورت تأمین اعتبار امسال اجرا خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای صدور سند تک برگ 230 هزار هکتار پیش بینی شده را چهار میلیارد و 780 میلیون ریال اعلام کرد.

این مسئول، تهیه نقشه برای جانمایی 28 هزار هکتار زمین واگذاری بر روی نقشه را بخش دیگری از برنامه طرح هفت در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

نعمتی اظهار کرد: تعیین تکلیف 130 پرونده از حدود 800 پرونده اختلافی قبل از ابلاغ قانون رفع موانع تولید تا پایان آذر سال جاری بخش دیگری از برنامه هفت در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: در قالب برنامه تأمین سوخت برای پنج هزار خانوار حاشیه جنگل در سال جاری در کشور، برای 95 خانوار این استان در سیلات کلوار آبگرمکن خورشیدی تأمین شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در قالب تأمین بانک اطلاعات زمین، اطلاعات کلیه اسناد و مستندات حقوقی، ممیزی اراضی، یگان حفاظت، استعداد یابی و تمامی بخش‌ها این اداره کل در حال گردآوری و ثبت است.

کهکیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون و 550 هزار هکتار جنگل و مرتع و مستثنیات قانونی است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.