پنج درصد از معتادان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار ارائه شده در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زن هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ آخرین آمارها در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که 1،08 درصد جمعیت این استان معادل حدود هشت هزار نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد کمتر از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

بانوان مصرف کننده مواد مخدر حدود پنج درصد یعنی کمتر از 2 هزار نفر از مجموع معتادن استان را شامل می‌شوند.

حدود 10 درصد از جمعیت معتاد ایران زن هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست وضعیت اعتیاد بانوان در استان را حاد ندانست اما خواهان ایجاد بانک اطلاعاتی درباره زنان معتاد شد.

موسی خادمی گفت که در زمینه مصرف مواد مخدر میان بانوان کار پژوهشی دقیق و همه جانبه صورت گیرد تا براساس آن بتوان برای پیشگیری، درمان و حمایت از آنان تصمیم گیری کرد.

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های با فرهنگ سنتی در کشور است که به گفته خادمی 'وجود بانوان معتاد درآن خطرهای جانبی بیشتری نسبت به مردان دارد.'

تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی درباره مصرف مواد مخدر بانوان از مصوبات ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست تصریح کرد که کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌های کشور بوده که مرکز ویژه ترک اعتیاد بانوان در آن فعال است.

ناصر رضایی گفت: برای مبارزه با مصرف مواد مخدر در حوزه بانوان باید داری راهبرد بود و وظیفه سازمان‌های ذیربط در بخش‌های مختلف مشخص شود.

رضایی گفت: ' برای اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه زنان معتاد در استان از نظر مالی مشکلی وجود ندارد '.

به گفته مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک طرح پژوهشی با نام 'امید اجتماعی ' درباره آسیب‌های اجتماعی حوزه بانوان از جمله مواد مخدر در حال انجام است.

حمل و توزیع مواد مخدر از کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های مرکزی و غربی کشور در چند سال اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

در اوایل دهه نود شمسی سالانه کمتر از نیم تن مواد مخدر در این استان کشف می‌شد اما در سال‌های اخیر کشف مواد مخدر به بیش از 2 تن می‌رسد.

سال جاری 2 هزار و 262 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و امحا شده است.

بیش از یک هزار و 700 تن از مواد مخدر کشف شده در استان تریاک است.

همراه با کشف این میزان مواد مخدر 45 باند حمل و توزیع کننده مواد افیونی در استان و خارج از آن منهدم شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.