رتبه چهارم ایران در بیماری سرطان/ تا سال 2030 میزان شیوع سرطان در کشورهای در حال توسعه تا 70 درصد می رسد

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی میزان شیوع سرطان در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله فضل علیزاده نایب رییس انجمن سرطان ایران صبح امروز در نشست خبری اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا در محل مرکز جامع سرطان گفت: میزان شیوع بیماری سرطان در جهان رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: انجمن سرطان ایران در سال 83 تشکیل شد و تمام درمانگران سرطان در آن جمع شده اند، در انجمن سرطان کار تیمی مشترک است زیرا مسئله درمان و تشخیص سرطان یک کار تیمی است.

فضل علیزاده بیان کرد: از ابتدا اولویت ما در انجمن سرطان بالا بردن سطح آگاهی جامعه در شناخت عوامل ایجاد کننده سرطان است و همواره در بهداشت پیشگیری مقدم بر درمان است، همچنین بالا بردن و به روز کردن اطلاعات درمانگران سرطان است که با برگزاری این برنامه ها انجام می شود.

نایب رییس انجمن سرطان ایران عنوان کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بیماری سرطان در کشورهای در حال توسعه بیشتر است، که طبق آمار ها تا سال 2030 میزان شیوع سرطان در کشورهای در حال توسعه تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.

فضل‌علیزاده در ادامه اظهار داشت: همچنین در سال 1970، 15 درصد سرطان‌ گزارش شده است و در سال 1980، این میزان تا  56 درصد افزایش پیدا کرده است.

نایب رییس انجمن سرطان ایران تصریح کرد: ایران در رده چهارم میزان شیوع سرطان در جهان قرار دارد. میزان بروز سرطان در جهان 205 و 165 نفر در هر 100 هزار نفر به ترتیب در مردان و زنان است، همچنین این میزان در مردان و زنان ایرانی به ترتیب 134 و 128 در صد هزار نفر است.

وی بیان کرد: برای درمان سرطان روش های تشخیص نوین و درمان ابداع گردیده است اما تهدید سرطان هنوز وجود دارد.

فضل علیزاه اظهار داشت: به منظور برنامه ریزی در این زمینه علاوه بر کنفرانس های ملی و فراملی نیاز به آگاهی در زمینه میزان بروز آن در منطقه و کشورهای همسایه، شناخت شایع ترین نوع سرطان و همکاری در این زمینه وجود دارد.

نایب رییس انجمن سرطان ایران عنوان کرد: این کنفرانس تحت عنوان غرب آسیا برای اولین بار با محوریت ایران در 27، 28 و 29 آبان در هتل اسپیناس پالاس برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برخی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و سخنرانانی از امریکا و اروپا در این کنفراس حضور دارند.

فضل علیزاده اذعان کرد: نقش سیاست گذاران در خصوص پیشگیری بسیار اهمیت دارد و ما قدرت اجرایی نداریم و فقط می توانیم هشدار دهیم و اطلاع رسانی کنیم.

در ادامه این مراسم فرهاد سمیعی دبیر انجمن علمی سرطان بیان کرد: این برنامه با مشارکت کشورهای منطقه برای بروز کردن اطلاعات پیشگیری و درمان سرطان انجام می شور که حرکت ارزشمندی در این زمینه است 

وی اظهار داشت: نسبت سرانه متخصصین در ایران بالاتر از اکثریت کشورهای آسیایی است و نیروی انسانی متخصص در کشور ما زیاد است.

سمیعی بیان کرد: امروزه در سازمان بهداشت جهان 250 کد سرطان شناسایی شده است که هر کدام حالات مختلف و متفاوتی دارد.

دبیر انجمن علمی سرطان عنوان کرد: سرطان ها بسته به نوع، میزان و وسعت در بروز می توانند می توانند به صورت کامل، نسبی و تسکینی درمان شوند.

وی افزود: این کنفرانس با هماهنگی و همکاریان داخل و خارج از کشور در وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی طراحی و اجرایی می شود که نزدیک 15 کشور شرکت دارند و عموما سخنرانان در خصوص تشخیص زودرس، درمان تسکینی و هزینه های سرطان صحبت می کنند، در روزهای دوم و سوم مطالب علمی بیشتر در عرصه های بالینی و کاربردی مورد بررسی قرار می گیرد.

سمیعی تصریح کرد: مباحثی نظیر، تاثیر رادیو اکتیو، تغذیه، آلودگی های محیطی در بروز سرطان مطرح می شود. همچنین سرطان مجاری ادراری، کورورکتال، سایکوتنکولوژی، سرطان خای سروگردن، سرطان سیستم لنفاوی، سرطان پستان و ایمونوتراپی که جزء درمان های ایمن سرطان است مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر انجمن علمی سرطان اذعان کرد: بیش از 60 درصد سرطان ها نیاز به تشخیص زودرس برای انجام درمان دارند.

وی در پایان اظهار داشت: به این کنگره 200 مقاله ارسال شده است و بیش از 50 سخنرانی برای ارائه در کنگره انتخاب شده است.

در ادامه این نشست نادر پارسا عضو هیئت مدیره انجمن سرطان و مسئول روابط عمومی مرکز جامع سرطان اظهار داشت: پیشگیری در سرطان مقدم بر درمان است.در خصوص سرطان، پیشگیری،  درمان و مراقبت های ویژه پس از آن توسط کادر پزشکی اهمیت دارد.

وی افزود: موضوع پیشگیری یعنی صحبت از آموزش و آگاهی به 80 میلیون نفر است اما در بحث درمان حدود 600 هزار نفر جمعیت را در بر می گیرد، بنابراین مسئله پیشگیری اهمیت فراوانی دارد اما ما نمی خواهیم ارزش درمان را کم کنیم.

پارسا بیان کرد: یکی از حسن های این کنگره علاوه بر تعامل اساتید در سطح بین المللی، انجام مقایسه بهینه و بروز در خصوص درمان سرطان در سطح بین المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا
۲۲:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۷
خداوند تمام مریضارو شفا بده الهی آمین
آخرین اخبار