بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات امروز با دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود که پاسخگویی به برخی از سوالات خبرنگاران نیز صورت گرفت.

نمایشگاه مطبوعات و توضیحات وزیر ارتباطات در مورد برخی سوالاتبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه مطبوعات امروز میزبان محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناری بود، واعظی پس از بازدید از نمایشگاه به جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران رفت و در جمع خبری به برخی سوالات این حوزه پاسخ داد. زمینه های سوالی حوزه هایی چون فیس بوک، توییتر، فیلترینگ، فروش آزاد خط تلفن ثابت و ... را شامل می شد. در زیر به برخی از عناوین سوالات می پردازیم و جواب وزیر مربوطه را عنوان خواهیم کرد:

رفع فیلتر فیس بوک و توییتر: تصمیم گیرنده این حوزه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای است. ما هم از ابتدای دولت یازدهم تصمیم را بر استفاده  وفعالیت آزاد مردم از فضاهایی که فاقد مورد اخلاقی است گذاشتیم و تا کنون نیز وعده خود را عملی کرده ایم. دولت بطور جدی سعی در استفاده صحیح مردم از ابزارها دارد در عین حال با عده ای که سعی در بومی سازی شبکه های خارجی دارند هم عقیده هستیم اما تا زمان ایجاد این شبکه ها با ایجاد محدودیت برای دسترسی مردم به شبکه های خارجی موافق نیستیم.

کاهش زود هنگام بسته های اینترنت: اگر مشترکان احساس می کنند که در این زمینه تخلفاتی انجام می گیرد و درخواست آنها بطور صحیح انجام نمی گیرد می توانند موضوع را از طریق سامانه 195 پیگیری کنند. با اجرای طرح ترابرد پذیری مشترکان می توانند براحتی پس از عدم رضایت از قیمت خدمات اپراتور خود با حفظ شماره از خدمکات اپراتور دیگری بهره مند شوند. در نهایت اینکه این رویکرد منجر به توقف تخلفات اپراتورها خواهد شد  و بازار رقابتی با شرایط بهتری شکل خواهد گرفت.

طعم اینترنت ارزان: مردم چندین بار تا حالا طعم ارزانی اینترنت را چشیده اند. بار اول یک سال و نیم پیش بود که قیمت اینترنت را 20 درصد کاهش دادیم و تعرفه را از 4500 توامان به 3600 رسانیدم. در یک مقطع دیگر نیز قیمت ها بار دیگر کاهش یافت  واز حدود 3600 به 2950 رسید. همچنین طبق برنامه های صورت گرفته شرایط به گونه ای تعریف شد که مر دم برای استفاده از اینترنت به میزان استفاده ای که دارند از تخفیف های 17 تا 33 درصدی بهره مند شوند. بنابراین مردم طعم ارزانی را چشیده اند و در حوزه اینترنت همراه نیز کاهش تعرفه ها صورت گرفته و در نهایت به 14 ریال رسیده است.

حال اگر مردم در محاسبه تعرفه های خود دچار مشکلی هستند و حس می کنند شرکت ارائه دهنده خدمات تخلف انجام می دهد این موضوع نیز از طریق سامانه 195 قابل پیگیری خواهد بود.

واردات پهنای باند و دولت: مساله پهنای باند طبق انچه که به ما ابلاغ شده بدین شکل است که واگذاری پهنای باند داخلی آزاد بوده و پهنای باند بین المللی  نیز به دلیل اینکه نیاز طی مراحل مختلف و در نظر گرفتن جنبه های مختلف نظارتی امنیتی و هماهنگی با دستگاه های دیگر را دارد مانند گذشته واگذار خواهد شد. حالا اگر قرار بر تغییر در این زمینه باشد باید مجلس و شورای امنیت ملی با بررسی های مربوطه جواب دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.