معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه های حمایتی ویژه از مبتلایان به سرطان، از پوشش بیش از 350 بیمار صعب‎العلاج خبر داد.

عبادی آذر معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هم‌اکنون نزدیک به 400 بیمار مبتلا به سرطان تحت حمایت 50 دانشجوی علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی قرار دارند که از کمک ها و حمایت های آنها به صورت مادی، معنوی و پزشکی بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان اینکه کمک‌های معاونت دانشجویی و دانشجویان هیچ ارتباطی به بودجه های مصوب دانشگاه ندارد، تاکید کرد: نزدیک به 2 سال قبل کمپین حمایت از مبتلایان به سرطان تحت عنوان التیام در معاونت دانشجویی علوم پزشکی ایران و با مخارج و هزینه های کاملا شخصی شکل گرفت و حالا با پوشش بیش از 350 بیمار، کانونی برای التیام دردهای نیازمندان شده است و مبتلایان به سرطان به طور رایگان از خدمات درمانی، ویزیت و حتی داروی رایگان نیز بهره‌مند می‌شوند و از سوی دیگر به راحتی می‌توانند با دانشجویان حامی ارتباط گیرند. 

معاون دانشجویی علوم پزشکی ایران افزود: علاوه بر خدمات درمانی کانون التیام، با هزینه های شخصی دانشجویان مقاطع مختلف علوم پزشکی که کاملا به صورت خودجوش و داوطلبانه جمع‌آوری می‌شود، سبد های کالا برای بیماران نیازمند تهیه و بصورت کاملا نامحسوس و شبانه توزیع می‌شود. تاکنون نیز بالغ بر 300 سبد کالا بین خانواده های این بیماران توزیع شده البته این تعداد تنها در یک نوبت انجام گرفته و تقریبا در هر دوره به همین میزان تامین و توزیع می‌شود. 

عبادی آذر همچنین در پایان با اشاره به خبری خوش برای دانشجویان علوم پزشکی اظهار داشت: موضوع کیفیت و تعداد غذای دانشجویان همیشه یکی از مهمترین موضوعات اساسی بوده و به همین منظور نیز نخستین آشپزخانه صنعتی دانشجویی در این دانشگاه با قابلیت تهیه روزانه بیش از 15 هزار پرس غذای گرم، فعالیتش را آغاز کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.