ساری؛

نان سالم ، شهروندان سالم

طرح کاهش ضایعات و افزایش کیفیت نان از طرح های اولویت دار برای اقتصاد مقاومتی در استان مازندران تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در همایش نقش سفیران دانش در اقتصاد مقاومتی با رویکرد نان سالم، شهروند سالم گفت : دولت امسال با خرید بیش از 11 میلیون تن گندم توانست به خودکفایی در این محصول راهبردی و استراتژیک برسد.

وی به اصلاح الگوی مصرف و کاهش ضایعات در بخش گندم، آرد و نان اشاره کرد و افزود: با کاهش ده درصدی ضایعات سالیانه 30 هزار تن گندم در استان صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت : ارائه آموزش های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج زمینه ساز اصلاح الگوی مصرف و کاهش ضایعات خواهد شد.

مهندس جعفری افزود: غنی سازی مواد غذایی با انواع مواد مغذی مثل آهن، روی و کلسیم به عنوان ارزان ترین و موثرترین راه برای کاهش شیوع کمبود ریزمغذی ها در جامعه و داشتن شهروندان سالم و با نشاط در اکثر کشورهای توسعه یافته مطرح است.

وی با بیان اینکه نان قوت غالب و غذای اصلی مردم به شمار می رود گفت : نان با 34 درصد انرژی و 40 درصد پروتئین به عنوان یک حامل غذایی مناسب برای غنی سازی با آهن و اسید فولیک است.

همایش نقش مربیان بهداشتی و پرورشی در اقتصاد مقاومتی با رویکرد نان سالم و شهروند سالم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استان مازندران و انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران با حضور بیش از صد مربی بهداشتی و پرورشی در ساری برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار