شیراز؛

بذر امید در باغات انار کازرون به بار نشست

برای نخستین بار با اجرای طرح امید، تولید انار در شهرستان کازرون بیش از چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با اجرای طرح امید، تولید انار در بخش کوهمره نودان کازرون از 18تن در هکتار به 83 تن افزایش یافت.

عبدالصاحب قائمی افزود: این طرح امسال برای نخستین بار و در سطح 2 هکتار از درختان انار این بخش اجرا شد و مقرر شده از سال آینده این طرح در سطح بیشتری از باغات این شهرستان اجرا شود.

وی اظهار کرد: افزون بر اجرای طرح امید، توجه باغداران به توصیه های کارشناسان کشاورزی، حضور مستمر بهره برداران در کلاس های ترویجی، آبیاری به موقع و هرس مناسب از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید انار در بخش کوهمره نودان شده است.

قائمی با بیان اینکه سه هزار و 130 هکتار از باغ های کازرون به درختان انار اختصاص دارد گفت: سالانه 53 هزار تن از این محصول در شهرستان کازرون برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت انار از اوایل مهر در این شهرستان آغاز می شود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، بیان داشت: رباب، شیرازی، بریت و سفید پوست عمده ارقام انار تولیدی این منطقه است .
قائمی گفت: محصول انار این شهرستان علاوه بر ارسال به سایر شهرستان های استان فارس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و روسیه نیز صادر می شود.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار