مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه، اجرای برنامه تحول نظام سلامت را تحقق‌بخش آرزوهای دیرینه جامعه رادیولوژی استان دانست.

اجرای برنامه تحول نظام سلامت، تحقق‌بخش آرزوهای جامعه رادیولوژی استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود جباری در نخستین همایش گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی با قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان در اجرای شایسته مراسم امسال در قالب همایش، تاریخچه‎ای از وضع رادیولوژی در جهان و ایران بیان کرد.

وی همچنین پرداخت مطالبات دانشگاه و موسسات تصویربرداری از سوی سازمان‌های بیمه‌گر را خواستار شد و این موضوع را در پیشگیری از تعطیل مراکز تصویربرداری، مهم ارزیابی کرد.

جباری با بیان گزارشی از وضع حوزه رادیولوژی در استان، اعلام کرد: این گروه از سه دهه پیش فعالیت خود را در قالب ارائه خدمات تصویربرداری و تربیت دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی آغاز کرد و از دو سال پیش و با ایجاد رشته تخصصی دستیاری رادیولوژی، شاهد حضور 10 دستیار تخصصی در این رشته هستیم.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات رادیولوژی استان در سال‌های پیش و پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت، گفت: تجهیزات این حوزه در سال‌های پیش از اجرای این برنامه ملی، مستهلک بودند که با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استان و دانشگاه، آرزوهای دیرینه جامعه رادیولوژی استان با اجرای برنامه تحول نظام سلامت جامه عمل پوشید و بخش رادیولوژی مجهز به تجهیزات بروز و مدرن شد که جای قدردانی دارد.

جباری بر اختصاص بودجه به منظور حفظ و نگهداری و سرویس‎های دوره‌ای تجهیزات پزشکی تأکید کرد و گفت: در صورتی که این موضوع محقق نشود، شاهد استهلاک کوتاه‌مدت و از رده خارج شدن این تجهیزات خواهیم بود.

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه همچنین بر رعایت حفظ اندیکاسیون درخواست تصویربرداری توسط پزشکان بالینی به منظور جلوگیری از انجام پرتونگاری‌های بی‎مورد تأکید کرد و این موضوع را در نگهداری این تجهیزات و حفظ سلامت جامعه مهم برشمرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.