رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:امروز در کل کشور 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی بصورت همزمان افتتاح شد که 105 واحد آن سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محرابی افزود: با مرمت 13 بلوک زایمان و تاسیس دو بلوک جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به 15 بلوک زایمان، شامل 105 اتاق تک نفره زایمان با عنوان LDR شد.

وی با بیان اینکه آرامش روحی و روانی در زمان زایمان طبیعی نقش موثری بر سلامت زنان دارد، گفت: در همین راستا این اتاق ها بصورت تک نفره و با امکانات مناسب بصورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت تا زایمان در محیطی آرام و در کنار خانواده آنها انجام گیرد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم گفت: امروز در کل کشور پروژه بزرگی برای دفاع از زایمان طبیعی تحت عنوان اتاق LDR در حال انجام است و تمامی واحد های زایمان تک نفره بصورت همزمان افتتاح می گردد.

مدقق افزود: بیش از 13 میلیار تومان برای ساخت و تجهیز 15 بلوک LDR در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه شده که سهم هر واحد حدود 40 میلیون تومان بوده است.

مدیر بیمارستان هاشمی نژاد مشهدهم در ادامه مراسم گفت: با توجه به روش های جدید زایمان و نگاه علمی تازه ای که صورت گرفته، زایمان ها می بایست در اتاق های یک نفره انجام گیرد.

تقی زاده افزود: واحد LDR بیمارستان هاشمی نژاد مشهد با هشت اتاق برای زایمان تک نفره و با امکانات کامل در مدت یکسال با اعتبار 550 میلیون تومان ساخته شده و امروز افتتاح گردید.

وی افزود: تعداد زایمان های طبیعی در هفت ماهه اول سال جاری در بیمارستان هاشمی نژاد حدود چهار هزار زایمان بوده است که ازین تعداد حدود هزار و صد مورد بصورت سزارین انجام شده است.

مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با بیان اینکه حدود 13 درصد از زایمان ها از نظر پزشکی به سزارین نیاز پیدا می کنند گفت: تمام مراجعه کنندگان در مرحله نخست وارد اتاق های LDR می شوند و اگر نیاز به سزارین وجود نداشته باشد، زایمان در همین اتاق ها و به صورت رایگان انجام می گیرد.

واحد LDR بیمارستان هاشمی نژاد مشهد با پیام وزیر بهداشت و همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، توسط دکتر محرابی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح گردید.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.