شیوع بالای اختلالات اسکلتی عضلانی بین ایرانیان/ سایه تهدید تکنولوژی بر اسکلت بدن

به دلیل افزایش جمعیت سالمندان، سبک زندگی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین آسیب‌های اسکلتی و عضلانی به میزان قابل توجهی در کشور ما به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشاد اخوتیان عضو هیئت علمی دانشگاه توانبخشی شهید بهشتی و دبیر علمی سمینار در نشست خبری اولین سمینار تخصصی فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی، صبح امروز در دفتر انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت: اختلالات اسکلتی عضلانی در تمام جوامع شیوع بالایی دارد، حدود 30 درصد راندمان نیروی کار به طور سالانه به دلیل این اختلالات هدر می‌رود.  

وی در ادامه افزود: درصد بالایی از ایرانی ها به اختلالات اسکلتی و عضلانی مبتلا هستند. 

اخوتیان عنوان کرد: در کشور ما به دلیل افزایش جمعیت سالمندان، سبک زندگی، استفاده از تکنولوژی های نوین، وضعیت کار و نقش کمرنگ آموزش و پرورش و رسانه ها این آسیب ها به میزان قابل توجهی در کشور ما وجود دارد.

دبیر علمی سمینار اختلالات اسکلتی و عضلانی تصریح کرد: اختلالات اسکلتی و عضلانی دامنه وسیعی دارد و شامل شکستگی های در رفتگی ها بیماری های مادرزادی و عادات بد حرکتی و وصعیت نامناسب بدن می شود. 

وی اذعان کرد: دانشجویان پزشکی ما اشراف کامل به باید ها و نباید های فیزیوتراپی ندارند و نظام آموزشی ما نیاز به بازنگری دارد.

اخوتیان ببان کرد: با انجام فیزیوتراپی می توانیم هزینه های درمان، نظام سلامت و شرکت های بیمه را کاهش دهیم. 

دبیر علمی سمینار اختلالات اسکلتی و عضلانی تاکید کرد: هدف از برگزاری این سمینار آشنایی و تعامل رشته هاس مرتبط با اختلالات اسکلتی و عضلانی، آشنایی با روش های تشخیص و درمان و تعیین جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور است.

وی عنوان کرد: در این سمینار یک کمیته علمی با حضور 43 نفر و مشارکت 14 دانشگاه برپا می شود که 20 مقاله به آن ارسال شده است، همچنین پنج پنل تخصصی با حضور 98 نفر از اعضاء با تخصص های مختلف در زمینه تازه های ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات اسکلتی و عضلانی برپا می شود.

اخوتیان یادآور شد: جهان امروز معتقد است که درکنار الکتروتراپی،  انجام فیزیوتراپی از اهمیت شایانی برخوردار است و یکی از پنل های این سمینار به تکنولوژی های نوین و نقش فیزیوتراپی در درمان اختلالات اسکلتی و عضلانی می پردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار