تعرفه‌های غیرمنطقی سد راه کلینیک‌های فیزیوتراپی

دبیر اجرایی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی عنوان کرد: جای تعرفه‌های منطقی در کلینیک‌های توانبخشی و فیزیوتراپی جهت ارتقای بهداشت و درمان کشور خالی است.

ابراهیم انتظاری دبیر اجرایی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: کم‌تحرکی و سبک زندگی شهری و صنعتی 2 عامل اصلی ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی در جامعه است.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که اختلال با بیماری فرق می کند باید جلوی عوارض اختلال را در گام های اول گرفت تا اختلال منجر به ناتوانی نشود که در اینجا حضور فیزیوتراپیست ها ضرورت دارد.

انتظاری تجویز تحرکات، ورزش و رویکردهای درمانی از سوی فیزیوتراپیست ها را در اختلالات اسکلتی عضلانی در جامعه سالمندی امری ضروری دانست و افزود: افزایش سن و سالمندی یکی از عوامل ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی است که تهدیدی برای جامعه سالمند ما محسوب می شود.

وی افزود: از دیدگاه فیزیوتراپیست ها، بحث تعرفه ها در سطح مطلوبی نیست و این موضوع سدراهی برای اداره کلینیک های توانبخشی محسوب می شود.

استاد فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه توانمندی فیزیوتراپیست های کشور در حد مطلوبی قرار دارد، عنوان کرد: نباید فیزیوتراپی در حد ارشد و دکتری متوقف شود که این موضوع ضرورت دکترای حرفه ای فیزیوتراپی را نشان می دهد.

وی گفت: در بحث فیزیزتراپی دخالت رشته های وزارت علوم یا تربیت بدنی به عنوان اصلاح حرکتی از مشکلات این صنف است که فیزیوتراپیست ها خواستار نظارت هر چه بیشتر وزارت بهداشت بر این موضوع هستند.

انتظاری گفت: خوشبختانه رابطه نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی مطلوب است و تعامل این گروه ها زمینه ساز ارتقای نظام سلامت است.

وی در ادامه این گفت وگو افزود: تحرک صحیح اولین رکن پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی است.

دبیر اجرایی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی در پایان یادآور شد: اصلاح سبک زندگی اعم از تغذیه مناسب، تحرک کافی، اهمیت به ورزش های شخصی و همگانی، نحوه صحیح نشستن و ایستادن تا حد زیادی زمینه ساز دوری از عوارض اختلالات اسکلتی عضلانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار