مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 درصد مدارس عشایری استان نیازمند تعمیر و تجهیز هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس عشایری استان را 195 مدرسه و سه مرکز شبانه روزی اعلام کرد وگفت: از این تعداد  20 درصد به تعمیر و تجهیز نیازدارند.

اسماعیل رضایی نیک افزود: هم اکنون 3 هزارو 700 دانش آموز در مدارس عشایری استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس دبیرستان و راهنمایی عشایر استان هوشمندسازی شده است گفت:هزینه هوشمندسازی هرکلاس درس پنج میلیون تومان است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان افزود: در مدارس عشایر با کمبود معلم مواجه نیستیم اما به 25 مدرسه پیش ساخته نیازمندیم .

رضایی نیک از راه اندازی مدرسه شبانه روزی ویژه دختران عشایری که ترک تحصیل کرده بودند خبرداد وگفت: مناطق عشایری گچساران، زیلایی،پشت کوه جلیل و عشایر استانهای بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان هستند.

وی  با بیان اینکه 4 درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را دانش آموزان عشایری تشکیل می دهند افزود:با وجود اینکه مدارس عشایری موقتی، چادر و پیش ساخته هستند از استاندارد وایمنی برخوردارند.

رضایی گفت: مدارسی که پیشرفته تر هستند از سرویس بهداشتی مناسب برخوردارند و رایزنی هایی برای مدارسی که سرویس بهداشتی ندارند انجام شده است.

وی در ادامه گفت: تجهیز مدارس، رفع مشکلات، بالابردن کیفیت آموزش و برگزاری مسابقات فرهنگی و تربیتی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش عشایر استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات و نیازهای مدارس عشایری استان گفت: برای رفع مشکلات مدارس عشایری از جمله فضای آموزشی، خرید کتاب، لپ تاب، البسه و نوشت افزار به کمک خیران نیازمندیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.