معاون توسعه آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 طرح آبرسانی در روستاهای استان در حال اجراست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب روستایی استان در بازدید از مجتمع های آبرسانی روستایی گفت: 90 طرح آبرسانی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

جهانگیر احسانی با بیان اینکه دولت توجه وی‍ژه ای به روستاها دارد و مبالغ قابل توجهی را به توسعه آبرسانی روستاها اختصاص داده است افزود: حدود 38 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستاهای استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه 18 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی و 7 طرح تک روستایی را در استان تعریف و عملیاتی کردیم ادامه داد: این طرح ها به صورت دقیق و کارشناسی و با توجه به نیاز سنجی مناطق 3 گانه در استان توزیع شده اند.

معاون مهندسی و توسعه آبفای روستایی با اشاره به هدرروی 30 درصدی آب در روستاهای استان به دلیل فرسودگی شبکه ها، گفت: اصلاح و مرمت شبکه های روستایی استان اقدامی بود که در راستای کاهش هدرروی و سلامت آب انجام شد.

احسانی افزود: با جدیت هرچه تمام تر پیگیر عملیاتی شدن تمام طرح های آبرسانی استان و افزایش شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات روستاهای کهگیلویه و بویراحمد مصرف آب شرب برای دامداری، ‌کشاورزی و باغات است ادامه داد: همین امر موجب بروز برخی وقفه ها در آبرسانی و کمبود آب به خصوص در مناطق گرمسیری شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.