اصفهان؛

اعلام برنامه های روز حماسه و ایثار اصفهان

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ، برنامه های 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلی قریشی، دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، برگزاری همایش شعر، حضور دانش آموزان در قطعه شهدای عملیات محرم و 25 آبان و همایش قاریان ممتاز استان اصفهان در گلستان شهدا را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.
وی با اشاره به نقش مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس و عملیات پیروزمندانه محرم، افزود: 25 آبان سال 61 مردم اصفهان 370 شهید گلگون کفن خود را تشییع کردند و پس از آن، این روز به نام «روز حماسه و ایثار اصفهان» ثبت شد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه به همین مناسبت جمعی از مردم اصفهان روز 25 آبان با رهبر فرزانه انقلاب دیدار خواهند کرد، افزود: برنامه‌های متنوع دیگری در استان اصفهان برگزار می‌شود که همایش شعرا و ادبای اصفهان از جمله آنهاست و شاعران ، اشعار خود که را در راستای گرامیداشت یاد و حاطره شهدای 25 آبان سروده‌ اند را ارائه می کنند.
وی همچنین از اعزام جمعی از دانش آموزان استان اصفهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در این روز خبر داد و افزود: در برنامه دیگری، گردهمایی دانش آموزان یکی از نواحی آموزش و پرورش اصفهان در قطعه شهدای عملیات محرم و 25 آبان در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.
قریشی اضافه کرد: پس از این گردهمایی، نماز وحدت دانش آموزان در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان اقامه خواهد شد.
وی برگزاری همایش قاریان ممتاز استان در گلستان شهدا را از دیگر برنامه های روز حماسه و ایثار اصفهان بیان کرد و افزود: در این همایش ، قاریان شرکت کننده با حضور در کنار مزار شهدا آیاتی با موضوع شهید را قرائت و یک برنامه همخوانی را اجرا خواهند کرد.
25 آبان سال 1361 مردم اصفهان بطور همزمان 370 شهید گلگون کفن عملیات محرم را تشییع و بعد از ظهر همان روز بزرگترین کاروان کمک های مردمی را برای جبهه های حق علیه باطل ارسال کردند.
پس از این حماسه، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنانی در دیدار با مردم خراسان رضوی گفت: شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید ؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند.
به همین مناسبت 25 آبان به عنوان روز جماسه و ایثار اصفهان نامگذاری شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار